עם משקפי גוגלס וגשר בפה - פרנצ'סקה בליבי נכנסה לספרי ההיסטוריה של כדורסל המכללות. הכוכבת בת ה-19 של סטנפורד הפכה לשחקנית השמינית בסך הכל - והראשונה מאז 2013 - שמטביעה במשחק בליגת ה-NCAA.
זה קרה פחות מדקה לסוף המחצית הראשונה. סטנפורד, המדורגת 1 בארה"ב, הוליכה 19:39 על קליפורניה ובליבי חטפה כדור, דהרה כל הדרך לסל וסיימה עם דאנק מהדהד. בסוף הערב סטנפורד טיילה ל-38:83 קליל - אבל כמובן לא הניצחון הוא מה שהלהיב את בליבי.
2 צפייה בגלריה
פרנצ'סקה בליבי
פרנצ'סקה בליבי
בליבי נכנסת לספרי ההיסטוריה
(צילום: AP)
ההטבעה של בליבי
"נהדר היה לדעת שאני יכולה להטביע", סיפרה בסיום. "ושהשם שלי יירשם כאחת שעשתה זאת. היה כיף לעשות את זה מול קליפורניה, אבל לא יהיה אפשרי לעשות זאת בשלבים המאוחרים בטורניר הארצי". בליבי היא, כאמור, השחקנית הראשונה מזה שבע שנים שמטביעה במשחק מכללות רשמי. הקודמת שרשמה הישג שכזה (ולא רק פעם אחת) היא כמובן בריטני גריינר, אחת הכוכבות של פיניקס מרקורי ב-WNBA.
בין השמות של שחקניות שרשמו דאנק במשחק מכללות אפשר למצוא גם את קנדייס פארקר (אחותו של אנתוני ובשנים האחרונות ה-כוכבת של המשפחה) ומישל סנואו, מי ששיחקה בעבר ברמת השרון ואליצור רמלה.
2 צפייה בגלריה
פרנצ'סקה בליבי
פרנצ'סקה בליבי
השחקנית השמינית בסך הכל שמטביעה בליגת המכללות. בליבי
(צילום: AP)
ועדיין, זה לא היה הסיפור הגדול של אותו משחק, אלא הניצחון ה-1,098 בקריירה של מאמנת סטנפורד, טארה ואנדרביר (67), שהשוותה את שיא כל הזמנים השייך לפאט סאמיט האגדית שהלכה לעולמה ב-2016. "ידעתי שבסיום ידברו על ההטבעה ולא על ציון הדרך, אבל זה בסדר מבחינתי", צחקה ואנדרביר, שנמצאת בסטנפורד מאז 1985.