את הפלייאוף הנוכחי, לפחות על פניו, דנבר התחילה עם סופרסטאר אחד בקבוצה - ניקולה יוקיץ'. אבל אז ג'מאל מארי פרץ בגדול. זה התחיל בסיבוב הראשון מול יוטה, עם סדרת הפצצות (31.6 נקודות בממוצע), ונמשך עם 40 נקודות במשחק המכריע מול הקליפרס, בדרך ל-3:4 וכרטיס לגמר המערב.
מארי ידע הלילה (בין שלישי לרביעי) כי ניצחון נוסף של הלייקרס יציב את קבוצתו בפיגור 3:0 בסדרה, מה שאומר שזה סוף הסיפור, למרות הקאמבקים מול הג'אז והקליפרס. אז הגארד הנהדר התעלה, בעיקר במאני-טיים, וסחף את הנאגטס ל-106:114, בדרך ל-2:1.
4 צפייה בגלריה
ג'מאל מארי ופול מילסאפ
ג'מאל מארי ופול מילסאפ
ג'מאל מארי ופול מילסאפ
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
ג'מאל מארי
ג'מאל מארי
מארי בגוב האריות
(צילום: AP)
"עכשיו אני יודע מה אקבל ממארי בכל משחק", אמר מאמן דנבר מייק מלון. "בעונה שעברה ידעתי מה אקבל מיוקיץ', אבל לא ממארי. זה לא המקרה בעונה הנוכחית - עכשיו יש לנו שני סופרסטארים".
הנאגטס כבר הובילו ב-20 הפרש, אבל הלייקרס הצליחו להוריד לשלוש בלבד, 3:30 דקות לסיום. זה היה הזמן של מארי (28 נקודות, 12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים) שדאג לריצת 0:8 שסגרה את הסיפור. "כמעט ניצחנו במשחק מספר 2, שיחקנו נהדר", אמר מארי והתייחס להפסד הדרמטי משלשה של אנתוני דייויס עם הבאזר, "אנחנו מרגישים שהתוצאה צריכה להיות 1:2 לטובתנו, אבל נמשיך הלאה למשחק הבא".
4 צפייה בגלריה
ג'מאל מארי
ג'מאל מארי
הספסל של דנבר יודע למי להריע
(צילום: AFP)
חוץ מיכולת הקליעה האדירה שלו מארי גם מסר לקראת הסיום אסיסט גדול לפול מילסאפ, שרשם ליי-אפ קליל בדרך לניצחון. אגב, מילסאפ ניצח את לברון ג'יימס בפעם הראשונה בפלייאוף (10:1).
הכוכב השני של דנבר, ניקולה יוקיץ' (22 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), החמיא למארי: "הוא בנוי לקליעות גדולות, אני באמת מאמין שהוא סופרסטאר". מלון סיכם: "הניצחון הזה נותן לנו ביטחון, שלחנו ללייקרס מסר שאנחנו לא הולכים לשומקום".
4 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
(צילום: רויטרס)
בצד השני, לברון ג'יימס רשם טריפל דאבל (30 נקודות, 11 אסיסטים ו-10 ריבאונדים), אבל הודה כי קבוצתו לא שיחקה טוב: "36 הדקות הראשונות פגעו בנו מן הסתם, למרות כמה דקות לא רעות ברבע האחרון".