הרשעתו של השוטר דרק שובין ברצח ג'ורג' פלויד התקבלה בשביעות רצון בקרב שחקני ומאמני ה-NBA, ללא ספק הליגה בעלת המעורבות החברתית הגדולה ביותר בארה"ב, בטח בכל מה שקשור למחאות נגד גזענות.
לברון ג'יימס, אחד מהקולות הבולטים בליגה במחאות, דווקא התעצבן מהפוסט של קבוצת הפוטבול לאס וגאס ריידרס ("אני יכול לנשום"), וניסה להעביר את המסר שמוקדם לחגוג לאור האפליה שעדיין מתרחשת במדינה. "זה אמיתי??? אתם בכלל לא בכיוון", הגיב לפוסט של הריידרס. שעתיים לאחר מכן התייחס להרשעה בטוויטר: "נטילת אחריות".
2 צפייה בגלריה
מגיבים לפסק הדין של דרק שובין, ברוקלין
מגיבים לפסק הדין של דרק שובין, ברוקלין
התגובה לפסק הדין של דרק שובין בברוקלין
(צילום: AP)
הפוסט העצבני של לברון
הפוסט של ג'יימס אחרי פסק הדין
אחרי הניצחון על סקרמנטו, מינסוטה טימברוולבס הקדישה את כדור המשחק למשפחתו של פלויד, שנרצח במיניאפוליס. "כולנו מרגישים שהמשחק הזה גדול מכדורסל, הרגע הזה היה עבור העיר ועבור משפחתו של ג'ורג' פלויד", אמר כוכב הקבוצה קארל-אנתוני טאונס.
סטן ואן גנדי, מאמן ניו אורלינס, אמר שזהו "יום חשוב למדינה שלנו", אבל הוסיף שקשה למצוא סיבות לחגוג ויש הרבה עבודה לפנינו: "אי אפשר לשמוח כי מקרים כאלה התרחשו אחרי שפלויד נרצח. אפשר רק לתהות אם ההרשעה תשנה משהו".
2 צפייה בגלריה
קארל-אנתוני טאונס
קארל-אנתוני טאונס
קארל-אנתוני טאונס הלילה
(צילום: EPA)
קיירי ארווינג מברוקלין, עוד אחד שלא מהסס להביע את דעתו בנושא, הוסיף: "יש לנו עוד ארוכה לעבור כמדינה. ברור שיש התקדמות וצדק נעשה, זו הזדמנות טובה להסתכל על השנה האחרונה ולראות כמה הדברים התקדמו. רק חבל שנאלצנו לאבד חיים בגלל אלימות משטרתית, וזה עדיין קורה".
מאמנו בנטס, סטיב נאש, אמר: "זה חמוץ-מתוק. ג'ורג' פלויד ואחרים איבדו את חייהם, אסור לשכוח את זה. מצד שני, זו מחווה קטנה של צדק וזה נותן תקווה לתנועות המחאה, ל-NBA ול-WNBA".
גובר: "מקווה שצדק לכולם ירגיש יום אחד נורמלי ולא כמו חגיגה"
סי.ג'יי מקולום מפורטלנד: "אני שמח עבור משפחתו של פלויד, אבל הוא לא יקבל את החיים שלו בחזרה. למרות שראינו את הרצח במצלמות, זה עדיין מרגיש שהמדורגת 16 ניצחה את המדורגת ראשונה כדי להשיג הרשעה, ואני לא חושב שזה צריך להיות ככה באמריקה. יש עדיין דרך ארוכה לעבור בכל מה שקשור ליחס כלפי האנשים השחורים והחומים בהיסטוריה".
פרקינס: "מחכה לשמוע את גזר הדין, אז באמת נדע מה קורה במערכת"