מי שתיאר הכי טוב מכולם - ובשלוש מילים - את הניצחון 104:115 של מיאמי על לוס אנג'לס לייקרס הלילה (בין ראשון לשני) היה אריק ספולסטרה. "ג'ימי פאקינג באטלר", חגג המאמן המנצח והחמיא לכוכב של הערב, שסיים עם 40 נקודות, 13 אסיסטים ו-11 ריבאונדים.
"קשה לתאר את המשחק שלו עד שרואים אותו על הפרקט. הוא שחקן אדיר והיינו זקוקים לו. בדיוק בגלל זה רדפנו אחריו בקיץ, ידענו שאנחנו חולקים את אותם ערכים וזה לא משנה מה כולם חושבים. אנחנו מתואמים במובן הזה".
2 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר וטיילר הירו
ג'ימי באטלר וטיילר הירו
גם הירו נפעל מבאטלר. "פשוט מדהים"
(צילום: EPA)
באטלר עצמו ממש לא התרשם מהשורה הסטטיסטית שלו: "אם תגידו לי שאנצח, לא יהיה אכפת לי מהמספרים שלי. אני כל הזמן אומר למאמן - אני מוכן לזה, אני מוכן להיות על הבמה המרכזית. כל מה שצריך לעשות - אעשה".
ואי אפשר בלי קצת טראש טוק ועקיצה למספר 23 בצהוב-סגול: "לברון ניצח אותי המון פעמים, אבל עכשיו יש סביבי חבורת שחקנים אחרת ואנחנו לא הולכים לוותר. יש לנו קבוצה טובה ולי יש את העבודה הקלה. מקווה שבמשחק הבא אקלע 0 וננצח, כדי שאוכל לשבת פה ולהגיד את אותם דברים. החבר'ה במיאמי מתחילים להבין שמגיע לנו להיות כאן".
2 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
כ-ו-כ-ב. באטלר
(צילום: AFP)
ועדיין, המספרים של באטלר (שזכה לשבחים כמעט מכל כוכבי הליגה, שצייצו בטוויטר) מדהימים. כוכב ההיט הצטרף לדוויין וויד ולברון ג'יימס כשחקני מיאמי היחידים בהיסטוריה שקולעים 30 נקודות או יותר במשחק גמר. עד הלילה, אגב, רק שני שחקנים בהיסטוריה סיפקו טריפל דאבל עם 40 נקודות במשחק גמר NBA: לברון ג'יימס וג'רי ווסט. עכשיו אפשר להוסיף גם את באטלר.
ואם זה לא מספיק: באטלר היה מעורב ב-73 נקודות של מיאמי (בשכלול נקודות ואסיסטים). הכי הרבה במשחק גמר מאז וולט פרייז'ר (74). "הוא שולט במשחק בשני צידי הפרקט", הודה ג'יי קראודר. "הוא היה ענק, הוא סחב אותנו על הגב שלנו לכל אורך המשחק".
דוויין ווייד מפרגן
גם מג'יק ג'ונסון
קווין לאב בטירוף
וכמובן גם גוראן דראגיץ'
סי.ג'יי מקולום מאוהב
גם בראדלי ביל לא נשאר אדיש
מהצד השני, הייתה אכזבה עצומה בלייקרס. לברון ג'יימס גם כן נכנס לספרי ההיסטוריה (עלה למקום השני בטבלת מוסרי האסיסטים בכל הזמנים בפלייאוף ובסדרת גמר), אבל לא התעניין בזה. "אנחנו יודעים שאסור לנו לאבד כדורים מול הקבוצה הזאת, וזה מתחיל ממני. אני לוקח על זה אחריות מלאה".
"אנחנו יודעים כמה קשוחה מיאמי וגם אם היינו מנצחים היום זה לא היה גמור. אבל אנחנו לא מודאגים, כי אנחנו יודעים שנוכל לשחק הרבה יותר טוב. אנחנו לומדים די מהר מהטעויות שלנו". קינג ג'יימס דווקא החמיא לבאטלר: "הוא היה מדהים ועשה כל מה שהיו צריכים ממנו".