סדרת גמר הפלייאוף ב-NBA חיה, קולעת ונושמת. ככה זה כשמיאמי היט חוזרת להיות מיאמי היט. פצועה? חבולה? ללא שניים מהשחקנים הבולטים שלה (בם אדבאיו וגוראן דראגיץ')? אז מה, ג'ימי באטלר וחבריו עשו הלילה (בין ראשון לשני) את מה שמעטים האמיונו שאפשרי לעשות לאחר שני המשחקים הראשונים בסדרת הגמר - לצמק ל-2:1. והנה, ניצחון 104:115 על לוס אנג'לס לייקרס הוכיח לנו שזהות האלופה רחוקה מלהיות ידועה.
זה היה קודם כל הערב של באטלר. ה-כוכב של מיאמי סיפק את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה, בטח במעמד החשוב ביותר: 40 נקודות, 13 אסיסטים ו-11 ריבאונדים - טריפל-דאבל ענק בערב קסום בו עשה מה שהוא רוצה על הפרקט. אגב, מיאמי שלטה מרגע הראשון, הוליכה בפער דו-ספרתי לאורך לא מעט דקות וגם קאמבק של הלייקרס (כולל יתרון ברבע האחרון) לא מנע ממנה לצאת עם הניצחון.
5 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
הופעה לפנתיאון. באטלר
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
כדור הביניים במשחק מספר 3
כדור הביניים במשחק מספר 3
כדור הביניים במשחק מספר 3
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
רובינסון מול גרין
רובינסון מול גרין
רובינסון ממוקד מטרה מול גרין
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
ואי אפשר בלי כריעת הברך בהמנון האמריקאי
ואי אפשר בלי כריעת הברך בהמנון האמריקאי
ואי אפשר בלי כריעת הברך בהמנון האמריקאי
(צילום: AFP)
מלבד באטלר, ההיט נהנו גם מיום טוב של טיילר הירו (כולל כמה סלים גדולים בקלאץ') עם 17 נקודות ושל האקס פקטור במשחק הזה - קלי אוליניק עם 17 מהספסל. דאנקן רובינסון הוסיף 13 וג'יי קראודר 12. לברון ג'יימס סיפק 25 נקודות, 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים מהעבר השני. אנתוני דייויס איכזב עם 15 נקודות ו-5 ריבאונדים. מרקיף מוריס וקייל קוזמה קלעו 19 כ"א למפסידה. המשחק הבא בסדרה: בלילה שבין שלישי לרביעי.

מהלך המשחק

דווייט הווארד, באלי-הופ אופייני אחרי חמש שניות, קלע את הסל הראשון במשחק, לברון ג'יימס עקף את ג'ון סטוקטון בטבלת מלכי האסיסטים של הליגה בכל הזמנים, אבל הרבע הראשון היה שייך להיט. אריק ספולסטרה פתח עם אותה חמישייה ממשחק מספר 2 - טיילר הירו, דאנקן רובינסון, ג'ימי באטלר, ג'יי קראודר ומאיירס לנארד - והוא ראה את כולם עולים על הלוח כבר בשלב מוקדם. יתרון 8:16 (5) צמח כבר ל-9:22 (8), כשבאטלר (8 נקודות ו-3 אסיסטים ברבע הראשון) מנצח על ההצגה. רק שעד הסיום הרבע מרקיף מוריס קלע חמש נקודות רצופות ושלשה עם הבאזר של קייל קוזמה צימקה עד ל-26:23.
לברון ממשיך בשלו
דונובן מיצ'ל מתרשם ממיאמי
קוזמה השלים את המהפך בתחילת הרבע השני (28:29), אנתוני דייויס קלע את חמש הנקודות הראשונות שלו במשחק והלייקרס עלו ל-33:37. רק שדווקא אז המומנטום שלה נעצר. שש נקודות רצופות של באטלר ועוד שלשה של קנדריק נאן סידרו ריצת 0:9 למיאמי. לברון עצר את הסחף, אבל יתר חבריו לא היו כל-כך בעניינים. באטלר קלע את הנקודה ה-11 שלו ברבע (וה-19 במשחק), אבל להפסקה ירדה מיאמי "רק" בפלוס ארבע, 54:58.
5 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון מתוסכל
(צילום: AFP)
מיאמי, כמו ברבע הראשון, פתחה שוב בסערה. כל מטאטא ירדה ושלשה של הירו סגרה ריצת 0:10 בדרך ל-54:68. דייויס ביצע עבירה רביעית, אבל חבריו כיפו עליו והצליחו למזער נזקים. באטלר, בערב ענק, עשה כל מה שהוא רוצה על הפרקט, למרות שספג מכה כואבת מראג'ון רונדו. רק שלצערו ולצערה של מיאמי, היתרון הדו-ספרתי שוב צומק ל-85:80 אחרי 36 דקות.
דווקא הצוות המסייע של הלייקרס היה זה שהחזיר אותה מהבור. רונדו חתם ריצת 0:8 והעניק לאל.איי יתרון ראשון מאז הרבע השני - 89:91, תשע דקות לסיום. באטלר ואוליניק השיבו את היתרון למיאמי, הירו (מלך הקלאץ', כבר אמרנו?) הוסיף שלשה בדרך ל-91:97. רונדו הוריד ל-105:100, אבל באטלר דאג ללכת לקו, ולאחר מכן הוסיף חדירה כדי לסגור עניין. בסיום: 104:115 גדול למיאמי.
דריימונד גרין מתלהב מקראודר
ג'ואל אמביד מתרגש
פורסם לראשונה: 02:19, 05.10.20