גולדן סטייט חלמה לחזור העונה לצמרת של ה-NBA. הכל היה נראה ורוד – סטף קרי נח מספיק זמן ונראה בריא מתמיד, קליי תומפסון שב מפציעה שהשביתה אותו בכל העונה שעברה, והמקום האחרון במערב אפילו סידר לסטיב קר את הבחירה מספר 2 בדראפט שהפכה לסנטר המוכשר ג'יימס ווייזמן.
אבל... חלומות לחוד ומציאות לחוד. תומפסון קרע את גיד האכילס ולא ישוב בשנה הקרובה לפרקט, כך שהווריורס, למי ששכח קבוצה שהגיעה חמש שנים ברציפות לגמר הפלייאוף, נאלצו למצוא פלסטר וצירפו את קלי אוברה ג'וניור כתחליף.
4 צפייה בגלריה
סטפן קרי
סטפן קרי
חיוך מריר. סטפן קרי מתוסכל על הספסל
(צילום: AP)
אבל אוברה ג'וניור הוא לא קליי תומפסון, ולפי שני המשחקים הראשונים של העונה הוא לא שום דבר. במשחק שפתח את העונה גולדן סטייט הובסה מול ברוקלין החזקה 125:99 ואתמול (שישי) חטפה השפלה ממילווקי אחרי תבוסה ב-39 נקודות הפרש (138:99). וזה אחרי משחק בינוני של יאניס אנדטוקומבו, שכלל לא שותף ברבע האחרון.
קרי, איך לומר זאת בעדינות, לא היה מרוצה מהרמה שהחברים שלו הציגו. "שיחקנו מול שתי קבוצות עם שאיפות", אמר הכוכב בסיום. "אנחנו מבינים שזו הרמה שאנחנו צריכים לשאוף אליה, אבל אנחנו אפילו לא קרובים אליה כרגע".
4 צפייה בגלריה
קלי אוברה ג'וניור
קלי אוברה ג'וניור
לפחות דאנקים הוא לא מחטיא, עדיין. קלי אוברה ג'וניור
(צילום: AP)
הוא המשיך: "אנחנו חייבים לנצח. באופן מיידי. לא ציפינו שזה יהיה כל כך קשה כבר בפתיחה, אבל ידענו שזה הולך להיות תהליך ארוך".
אז אם נחזור רגע לכמה אוברה ג'וניור לא טוב, קבלו את המספרים שלו בשני המשחקים הראשונים של העונה: במשחק הראשון סיפק שש נקודות ב-0 מ-6 מחוץ לקשת ואתמול הוסיף שלוש נקודות ב-0 מ-5 מחוץ לקשת.
אנשי הסטטיסטיקה של ESPN מסרו שזו הפעם הראשונה בהיסטוריה ששחקן רושם 0 מ-11 בשני משחקיו הראשונים בקבוצה חדשה. מעבר לכך, סלי השדה היחידים שהוא קלע בשני המשחקים הללו הוא דאנקים, והוא עומד על 0 מ-20 מביש בזריקות וליי-אפים.
4 צפייה בגלריה
קלי אוברה ג'וניור מול ג'ו האריס
קלי אוברה ג'וניור מול ג'ו האריס
קבע שיא היסטורי מאוד לא מחמיא. אוברה ג'וניור מול ג'ו האריס
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
אנדרו וויגינס
אנדרו וויגינס
על זה 29.5 מיליון דולר לעונה? אנדרו וויגינס
(צילום: רויטרס)
אם מצרפים לכך את היכולת העלובה שמציג אנדרו וויגינס (12.5 נקודות ב-10 מ-34 מהשדה), שחקן שמקבל 29.5 מיליון דולר לעונה, מקבלים את התשובות למה קרי נשאר לבד במערכה מול קבוצות טובות ועמוקות.
אם להיות לרגע אופטימיים, אז דריימונד גרין, שלא פתח את העונה בגלל פציעה, אמור לשוב בשבוע הקרוב, וליד ווייזמן זה אמור להיראות הרבה יותר מאוזן בשני צידי המגרש. אם וויגינס ואוברה ג'וניור יוכלו לקלוע באחוזים אפילו סבירים, זה עשוי להספיק בשביל מקום בפלייאוף. אליפות? אולי בחלומות.