מי שציפה לערב כריסמס צמוד ומרתק ב-NBA התבדה מהר מאוד. כל משחקי הלילה (בין שישי לשבת) הסתיימו בהפרשים בספרות כפולות, כולל תבוסה משפילה אחת ב-39 נקודות. מה למדנו מזה? שיהיה מאוד מאוד קשה לקחת ללברון ג'יימס והלייקרס את האליפות העונה, אבל אם מישהי יכולה, זו ברוקלין.
אחרי ההפסד לקליפרס בערב פתיחת העונה, לברון וחבריו אירחו את דאלאס של לוקה דונצ'יץ', שהחזיקה מעמד בערך רבע וקצת עד שהמארחת ברחה, ועשתה מה שהיא רוצה על הפרקט וניצחה 115:138. שחקני אל-איי קלעו 30 נקודות או יותר בכל אחד מארבעת הרבעים, כולל 19 מ-39 מחוץ לקשת (48.7 אחוז).
16 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס
אנתוני דייויס
ושמישהו ינסה לקחת להם את התואר. אנתוני דייויס בדרך לעוד שתיים
(צילום: AP)
16 צפייה בגלריה
מונטרז הארל מול דוריאן פיני סמית'
מונטרז הארל מול דוריאן פיני סמית'
השתלב בצורה מצוינת. מונטרז הארל מול דוריאן פיני סמית'
(צילום: AP)
ג'יימס, שספג פציעה בקרסול במשחק מול היריבה העירונית, נראה כשיר לחלוטין, וב-31 דקות על הפרקט סיפק 22 נקודות, 7 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. אגב הוא גם עלה למקום השני ברשימת הקלעים במשחקי הכריסמס ב-NBA עם 383 נקודות וחלף על פני אוסקר רוברטסון (במקום הראשון נמצא קובי בראיינט עם 395). החצי השני שלו, אנתוני דייויס, הצטיין עם 28 נקודות (10 מ-16 מהשדה) ו-8 ריבאונדים. מה שבאמת מרשים זה לראות כמה מהר נכנסו לעניינים שני השחקנים החדשים בפאזל של פרנק ווגל - מונטרז הארל (22 נקודות ו-7 ריבאונדים) ודניס שרודר (18 נקודות ו-6 אסיסטים), שביחד מרכיבים רביעייה שבאמת לא נראה שמישהו מסוגל לעצור.
דונצ'יץ' נאלץ להסתדר ללא קריטאפס פורזינגיס הפצוע וסיים עם 27 נקודות ו-7 אסיסטים. ג'וש ריצ'רדסון וטריי ברק תרמו 17 נקודות כל אחד. הלייקרס יארחו במשחק הבא את מינסוטה והבחירה מספר 1 בדראפט אנתוני אדוארדס.
16 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
יכול ליהנות ולחייך על הספסל. לברון ג'יימס
(צילום: AFP)
16 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
לבד מול כולם זה פשוט בלתי אפשרי. לוקה דונצ'יץ'
(צילום: AP)

בוסטון - ברוקלין 123:95

טוב, אז ברוקלין טובה. מאוד. לא שמישהו מופתע, אבל השילוב בין קיירי ארווינג וקווין דוראנט נראה מושלם. הגארד הצטיין עם 37 נקודות ו-8 אסיסטים בחזרה שלו לבוסטון, אותה עזב בקיץ שעבר. הוא סיים עם 7 מ-10 מחוץ לקשת, והשווה, בדיוק כמו דאנקן רובינסון, שכתוב כאן בהמשך, את שיא השלשות לשחקן במשחקי הכריסמס. דוראנט הוסיף 29 נקודות קלילות, וזה הספיק כדי להראות לסלטיקס שיש בוסית חדשה במזרח.
המחצית הראשונה עוד הייתה צמודה, והמארחת אפילו הוליכה בסיומה, אבל 16 נקודות של קיי-די ברבע השלישי, שהסתיים ב-23:35 ו-18:37 מוחץ ב-12 הדקות האחרונות הפכו את הערב הזה לחד צדדי. ג'יילן בראון (27 נקודות ו-8 ריבאונדים) וג'ייסון טייטום (20 נקודות ו-8 ריבאונדים), שרק לפני יומיים ניצח את מילווקי עם שלשה אדירה, לא יכלו לעשות כלום מול שני הסופרסטארים מולם.
הנטס יחפשו ניצחון שלישי רצוף מול שארלוט, כשהם יתארחו אצלה בעוד יומיים. בוסטון תנסה להתאושש באינדיאנה.
16 צפייה בגלריה
קווין דוראנט וקיירי ארווינג
קווין דוראנט וקיירי ארווינג
הם טובים בכדורסל. קווין דוראנט וקיירי ארווינג
(צילום: AFP)
16 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג וג'ייסון טייטום
קיירי ארווינג וג'ייסון טייטום
חברים טובים, כנראה. קיירי ארווינג וג'ייסון טייטום
(צילום: AP)
16 צפייה בגלריה
קווין דוראנט מול ג'יילן בראון
קווין דוראנט מול ג'יילן בראון
גמר לבדו את הסיפור ברבע השלישי. קווין דוראנט מול ג'יילן בראון
(צילום: AP)

דנבר - אל-איי קליפרס 121:108

הקליפרס הגיעו למפגש קשה על הנייר, בדנבר, מול הקבוצה שהדיחה אותם מהפלייאוף למרות יתרון 1:3 מבטיח בסדרה. הפעם הסיפור היה אחר - מעין טיול קליל של קוואי לנארד וחבריו. הכוכב הגדול קלע 21 נקודות ב-30 דקות על הפרקט, ובאמצע הרבע הרביעי חטף מרפק ללסת מחברו סרג' איבקה, ודימם על כל הפרקט. אך לא לדאוג, נראה שהכל בסדר. קבוצתו מסרה שהוא נזקק לשמונה תפרים בעקבות חתך בפיו.
פול ג'ורג' המשיך בדיוק מאיפה שהוא הפסיק לפני יומיים מול הלייקרס, והצטיין עם 23 נקודות ו-9 אסיסטים. איבקה עצמו הוסיף 15 נקודות וניקולה באטום סיפק דאבל-דאבל של 13 נקודות ו-10 ריבאונדים.
ניקולה יוקיץ' היה רחוק ריבאונד מטריפל דאבל (24 נקודות ו-10 אסיסטים), ג'מאל מארי הוסיף 23 נקודות, אבל התקשה לאפס את היד מחוץ לקשת (רק 4 מ-11).
16 צפייה בגלריה
קוואי לנארד
קוואי לנארד
מכה לא נעימה בכלל. לנארד מורד לחדרי ההלבשה
(צילום: רויטרס)
16 צפייה בגלריה
קוואי לנארד
קוואי לנארד
פחות גרוע ממה שזה נראה בתחילה. לנארד על פרקט רגע אחרי
(צילום: AFP)

מילווקי - גולדן סטייט 99:138

גולדן סטייט הייתה בטוחה שהעונה היא חוזרת בחזרה לצמרת של ה-NBA אחרי שסיימה במקום האחרון במערב את העונה הקודמת. זה סידר לה את הבחירה השנייה בדראפט - שהפכה לסנטר ג'יימס ווייזמן, אבל הפציעה הקשה של קליי תומפסון בגיד אכילס שינתה את התוכניות ואילצה את סטיב קר לחשב מסלול מחדש.
הווריורס הבינו שקל זה לא הולך להיות. סטף קרי וחבריו הגיעו למילווקי והובסו 138:99 כואב במיוחד, במשחק שהיה במעמד צד אחד מהרגע הראשון ועד לאחרון. דווקא יאניס אנדטוקומבו, ה-MVP של השנתיים האחרונות, סיפק ערב בינוני במיוחד עם 15 נקודות (4 מ-14 מהשדה) ו-13 ריבאונדים, אבל זה לא ממש עצר את הבאקס.
16 צפייה בגלריה
קריס מידלטון מול סטפן קרי
קריס מידלטון מול סטפן קרי
משחק מצוין שלו. קריס מידלטון מול סטפן קרי
(צילום: רויטרס)
16 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
וזה במשחק בינוני מאוד שלו. יאניס אנדטוקומבו
(צילום: רויטרס)
קריס מידלטון היה פנסטסטי עם 31 נקודות ב-10 מ-15 נהדר מהשדה, כשמלבדו חמישה שחקנים נוספים קלעו בספרות כפולות. הנתון הבולט ביותר היה האחוז מחוץ לקשת. אמנם יאניס סיים עם 0 מ-3 מהטווח הזה, אבל החברים שלו להטו. 20 מ-37 הזריקות שלה קלעה מילווקי, 54 אחוז משוגעים, מה שכמובן לא השאיר סיכוי לאורחת.
אם במחצית ההפרש עמד על 10 נקודות בלבד, החצי השני היה פשוט לא פייר. כמאמר הקלישאה, כל מטאטא ירה והפער רק הלך ותפח. תוצאת המחצית השנייה, אם מישהו תהה, היא 43:72. קרי, למרות שעלה למקום השני ברשימת קלעי גולדן סטייט בכל הזמנים, לא ירצה לזכור את הערב הזה. הוא סיים אמנם כקלע המוביל של קבוצתו עם 19 נקודות, אבל פגע 2 מ-10 מחוץ לקשת.
ווייזמן היה טוב מאוד (ביחס לעובדה שהקבוצה שלו הושפלה, כן?) עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים ואפילו סיים עם 3 מ-4 לשלוש. המשחק הבא של הווריורס יהיה בחוץ מול שיקגו. הבאקס יפגשו את הניקס במדיסון סקוור גארדן.
16 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו מול סטפן קרי
יאניס אנדטוקומבו מול סטפן קרי
לא כוחות. יאניס אנדטוקומבו מול סטפן קרי
(צילום: רויטרס)

מיאמי - ניו אורלינס 98:111

העונה שעברה הייתה הרבה יותר מכל מה שמישהו במיאמי ציפה להשיג. השחקנים של אריק ספולסטרה סיימו במקום החמישי במזרח, וניצלו את הבועה כדי לרשום ריצת פלייאוף נפלאה שנעצרה רק בגמר מול הלייקרס.
את העונה הזו ההיט פתחו עם הפסד לאורלנדו, אך במשחק שפתח את ערב הכריסמס העמוס הם הראו שעדיין יש להם מה למכור, גם ללא הכוכב הגדול ג'ימי באטלר. מיאמי ניצחה 98:111 את ניו אורלינס אחרי שהוליכה ברוב שלבי המשחק, כשיתרון השיא הגיע עד 23 נקודות.
16 צפייה בגלריה
זאיון וויליאמסון מול דאנקן רובינסון
זאיון וויליאמסון מול דאנקן רובינסון
משחקי כריסמס נפתחו. זאיון מנסה לברוח מרובינסון
(צילום: EPA)
16 צפייה בגלריה
ברנדון אינגרם
ברנדון אינגרם
מספר סלים וירטואוזיים. ברנדון אינגרם
(צילום: רויטרס)
באטלר הספיק לשחק 17 דקות במחצית הראשונה, אך סבל מכאבים ברגלו ולא חזר לפרקט בחצי השני. לשמחתו של ספולסטרה היה לו את דאנקן רובינסון ביכולת אדירה, בעיקר בחצי הראשון. הקלע סיים עם 23 נקודות (7 מ-13 מחוץ לקשת) והשווה את שיא השלשות בכריסמס, אותו קבע בשנה שעברה ברנדון אינגרם.
אינגרם הפעם קלע רק ארבע שלשות, אבל סיים עם 28 נקודות, כולל כמה מהלכים נהדרים. זאיון וויליאמסון, שבעונת הרוקי שלו שיחק רק 24 פעמים, חלקם עם הגבלת דקות, הראה שהוא כשיר לחלוטין. הבחירה מספר 1 בדראפט 2019 סיים עם 32 נקודות ו-14 ריבאונדים, אך חלק מהן הגיעו בגארבג' טיים ורק מיזערו נזקים.
16 צפייה בגלריה
זאיון וויליאמסון
זאיון וויליאמסון
מספרים מרשימים. זאיון וויליאמסון
(צילום: AFP)
16 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
שיחק רק מחצית. ג'ימי באטלר
(צילום: getty images)
בהיעדרו של באטלר (4 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), באם אדבאיו סייע לרובינסון עם 17 נקודות, גוראן דראגיץ' היה טוב מאוד עם 18 נקודות ו-9 אסיסטים מהספסל.
פורסם לראשונה: 21:55, 25.12.20