ההרחקה של קריסטפס פורזינגיס הלילה (בין שני לשלישי) במשחק מספר 1 בסיבוב הראשון בפלייאוף הסעירה את ה-NBA. במהלך הרבע השלישי כוכב דאלאס, שכבר ספג עבירה טכנית לפני כן, ניסה להגן על לוקה דונצ'יץ' מפני מרקוס מוריס, וקיבל טכנית הזויה ששווה הרחקה אוטומטית.
לוס אנג'לס קליפרס ניצלה את החיסרון של הלטבי וניצחה 110:118 בדרך ל-0:1 בסדרה. "ראיתי שמוריס מתקרב לפרצוף של לוקה ולא אהבתי את זה", הסביר פורזינגיס (14 נקודות ב-20 דקות) את השתלשלות האירועים. "בגלל זה הגבתי וניגשתי לשם, זה מהלך מאוד חכם מצד הקליפרס, אני צריך לשלוט טוב יותר ברגשות שלי".
4 צפייה בגלריה
קריסטפס פורזינגיס בעימות עם מרקוס מוריס
קריסטפס פורזינגיס בעימות עם מרקוס מוריס
קריסטפס פורזינגיס בעימות עם מרקוס מוריס
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
קריסטפס פורזינגיס בעימות עם מרקוס מוריס
קריסטפס פורזינגיס בעימות עם מרקוס מוריס
שחקנים מפרידים בין הצדדים
(צילום: AP)
בטוויטר לעומת זאת נקטו בגישה הרבה יותר ביקורתית כלפי החלטת השופטים, כשלברון ג'יימס צייץ: "החלטה מגוחכת, לא ייאמן", וצירף אימוג'י של יד על הפרצוף. אגדת המאבריקס דירק נוביצקי הצטרף כשכתב: "ההרחקה הזו סופר רכה".
מי ששתק באופן מפתיע, כנראה כדי להימנע מקנס כספי גבוה במיוחד, הוא הבעלים של דאלאס מארק קיובן שסירב להתייחס לאירוע. מוריס, שגם ספג עבירה טכנית באותו מהלך, לא הבין בעצמו את פשר ההרחקה: "בכנות, אני לא חושב שקרה שם משהו. אני דווקא מעדיף שפורזינגיס יישאר במשחק, אף אחד לא רוצה להחמיץ את הפלייאוף". אחד משופטי המשחק, קיין פיצג'רלד, ציין שפורזינגיס הורחק כי החריף את העימות.
הפוסט של לברון
הציוץ של נוביצקי
לוקה דונצ'יץ' כמובן לא אהב את ההרחקה של חברו: "אני יודע שהוא שומר לי על הגב, הוא עשה זאת בשבילי וגם עבור האחרים בקבוצה. אני מעריך את זה ולא חושב שזה היה הוגן להרחיק אותו, במיוחד כשזה פלייאוף. היה קשה לשחק בלעדיו".
הסלובני, שקבע שיא נקודות ב-NBA במשחק בכורה בפוסט סיזן וסיים עם 42, 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, גם איבד 11 כדורים והיה עצבני. "איום ונורא, אסור לי לאבד כל כך הרבה, זה 11 פוזשנים יותר. קשה לי להשתחרר מזה, אני חייב לעשות עבודה טובה יותר במשחק הבא".
אגב, דונצ'יץ' בן ה-21 גם הצטרף לחבורה מכובדת, כשרק מג'יק ג'ונסון ולברון ג'יימס רשמו בפלייאוף הראשון שלהם לפחות 5-5-40 ועשו זאת בגיל צעיר ממנו.
4 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
היה עצבני בסיום. לוקה דונצ'יץ'
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' מוקף בשחקני הקליפרס
לוקה דונצ'יץ' מוקף בשחקני הקליפרס
דונצ'יץ' מוקף בשחקני הקליפרס
(צילום: AP)
קוואי לנארד ופול ג'ורג' ("הוא העתיד") לא נשארו אדישים להופעה של הסלובני. "הוא נהדר, מאוד רגוע, סומכים עליו לגמרי בדאלאס. הוא יודע להגיע למקומות שהוא רוצה במגרש ולמצוא את החברים שלו", החמיא לנארד.
מאמן הקליפרס דוק ריברס סיכם: "דונצ'יץ' מדהים. חשבתי ששמרנו עליו די טוב והכרחנו אותו לקחת זריקות קשות, כפינו עליו 11 איבודים. הוא הראה את הגדולה שלו כשידע למצוא בכל פעם את האיש הפנוי. פחות מפריע לי שהוא קולע הרבה נקודות, אני פשוט לא רוצה שניתן לו גם למסור אסיסטים. אני חושב שהרשינו לו את שני הדברים הלילה".
דונצ'יץ', מן הסתם, יוותר על כל המחמאות האלה עבור ניצחון במשחק השני שייערך בלילה שבין רביעי לחמישי (4:00).