כנראה שג'יימס הארדן עבד על כולנו. כלומר אין ספק שהוא נמצא בעודף משקל, אבל היכולת הבינונית שהציג במשחקיו האחרונים ביוסטון, כולל ההתבטאות נגד המועדון ("לא מספיק טוב"), היו בוודאות כדי להשיג את הטרייד שכל כך רצה לברוקלין. הלילה (בין שבת לראשון) האיש והזקן הציג משחק, שאפשר אפילו לקרוא לו היסטורי, בבכורה שלו בנטס, שניצחה 115:122 את אורלנדו.
הארדן הפך לראשון בתולדות ה-NBA שמסיים את הבכורה שלו עם טריפל דאבל שכולל לפחות 30 נקודות: כוכב ברוקלין להט עם 32 נקודות, 14 אסיסטים ו-12 כדורים חוזרים.
3 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
הארדן. בכורה חלומית
(צילום: רויטרס)
רוצים עוד נתון סטטיסטי אמריקאי טיפוסי? 14 האסיסטים של הארדן הם שיא מועדון בבכורה של שחקן בנטס. "זה היה בלתי יאמן לשחק סוף סוף עבור ברוקלין. אני מקווה שאתם רואים זאת לפי החיוך והמשחק שלי", אמר בסיום הארדן. "אני פשוט נרגש על ההזדמנות. זה ארגון מדהים. מה שנותר לי לעשות זה לעלות למגרש ולהיות הג'יימס הארדן הכי טוב שאני יכול להיות, ולראות מה יקרה".
גם קווין דוראנט סיפק הצגה עם 42 נקודות, ויחד השניים קלעו 74 נקודות, הכי הרבה נקודות במשחק אחד של הצמד, שכזכור שיתף פעולה בעבר במשך שלוש עונות באוקלהומה סיטי. "אני כדורסלן, וכמו שציינתי בעבר, אני לא אנוכי", אמר הארדן. "דוראנט הוא כדורסלן-על, שונה מאחרים בצורה שבה הוא יכול לקלוע. זה כל כך קל עבורו, ואני יודע את זה. אני רק רוצה להפוך את זה לעוד יותר קל עבורו, ואותו דבר גם עם עבור הקלעים והגבוהים שלנו. וכן, היה לי קל במגרש היום".
3 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן וקווין דוראנט
ג'יימס הארדן וקווין דוראנט
דוראנט והארדן. מכירים מצוין אחד את השני
(צילום: EPA)
גם דוראנט החמיא להארדן: "הבכורה שלו הייתה יוצאת מן הכלל. אפשר לראות שהוא ניסה למצוא את הדרך הטובה ביותר לשחק איתנו כבר מההתחלה. הרגשתי שכולם בקבוצה ניסו למסור יותר מדי כדי שנרגיש בנוח. ג'יימס פשוט נכנס למצב שלו - היה אגרסיבי בקליעה ופתח עבורנו את המשחק".
סטיב נאש, שבעונתו הראשונה כמאמן קיבל קבוצה חלומית, הסתלבט על הארדן, שגם איבד 9 כדורים: "וואו, הוא כמעט השיג קוואדרופל (ארבעה נתונים סטטיסטיים בדו ספרתי במשחק אחד). הארדן שחקן כדורסל ברמה עולמית". עוד אמר המאמן: "לג'יימס הייתה התחלה מוזרה לעונה. הוא לא בכושר הטוב ביותר שלו, עדיין".
3 צפייה בגלריה
סטיב נאש
סטיב נאש
נאש. כאב ראש חיובי
(צילום: AFP)
מי שנעדר בפעם השישית ברציפות ממשחקיה של ברוקלין הוא הצלע השלישית במשולש הכוכבים - קיירי ארווינג. הרכז אמנם חזר לקבוצה אחרי היעדרות ארוכה מסיבות אישיות (בין השאר חגג עם אחותו והראפר דרייק את יום הולדתה), אבל על פי הפרוטוקולים של הליגה הוא עדיין צריך להיות בבידוד.
"אני כל כך נרגש לקבל את קיירי בחזרה. הוא חלק מרכזי במה שאנחנו מנסים לעשות. אנחנו יכולים לבנות כימיה", אמר הארדן, ונאש הוסיף: "יש לי בעיה חיובית. אנסה להבין כיצד אפשר ששלושתם ישחקו יחד".
דוויין ווייד מפרגן על הבכורה
הגולשים צוחקים על כך שהארדן הוריד במשקל במהירות