עכשיו זה רשמי, תומא הארטל וברצלונה נפרדו. הרכז הצרפתי, שבשלב מוקדם מאוד של העונה נמחק מהרוטציה של שרונאס יאסיקביצ'יוס, הגיע לסיכום עם המועדון על התרת חוזהו בתום סאגה מכוערת. על פי הדיווחים בספרד, התחנה הבאה שלו תהיה היריבה המרה, ריאל מדריד, אך הוא לא יוכל להצטרף אליה בקרוב.
בחוזה של הארטל יש סעיף המונע ממנו לחתום בקבוצה אחרת בספרד באותה עונה במידה שהוא משוחרר מברצלונה. בעקבות כך, הרכז צפוי שלא לשחק עוד כדורסל ב-2020/21, למעט עם נבחרת צרפת בחלון מוקדמות היורובאסקט בעוד מספר שבועות.
2 צפייה בגלריה
הארטל. שאראס לא התלהב ממנו
הארטל. שאראס לא התלהב ממנו
הארטל. שאראס לא התלהב ממנו
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, ברצלונה הייתה בטוחה שהארטל מתכוון לחתום בפנרבחצ'ה בכלל, ואף אישרה לו לעלות איתה לטיסה לאיסטנבול לקראת המשחק שלה מול אנאדולו אפס ב-22 בדצמבר כי תכננה לחתום איתו על התרת החוזה בטורקיה, ושמשם ימשיך כבר לחתימה בפנר.
במהלך השהות של הקבוצה בטורקיה, הבינו בברצלונה שהארטל למעשה שיקר להם והוא מתכנן לחתום בריאל מדריד, וכל המהלך היה סוג של פעולת הסחה למשא ומתן שנציגיו ניהלו במקביל עם הבלאנקוס.
2 צפייה בגלריה
פבלו לאסו עצבני
פבלו לאסו עצבני
לאסו. יקבל את הארטל, אבל רק ב-2021/21
(צילום: EPA)
בעקבות כך, הקטאלנים רתחו והחליטו שלא לאפשר להארטל לעלות איתם בחזרה על הטיסה מאיסטנבול לברצלונה, מה שגרר תגובות קשות מאוד מצד כוכבי יורוליג. המועדון הוציא הודה למחרת וטען כי לטובת שני הצדדים היה עדיף שהארטל לא יעלה על המטוס, אבל הוא לא הושאר לבד והקבוצה שילמה על שהותו במלון וכן על הטיסה שלו בחזרה לספרד לאחר מכן.