ה-WNBA מספקת ב'בועה' בפלורידה שלל סיפורים מתחילת העונה והנה, כעת קיבלנו אחד נוסף. קורטני ואנדרסלוט משיקגו שברה את שיא האסיסטים למשחק בודד בליגה, כשחילקה 18 כאלו ב-77:100 של שיקגו סקיי על אינדיאנה פיבר.
ואנדרסלוט בת ה-31, שנבחרה פעמיים בעבר לאולסטאר ה-WNBA, שברה את השיא הקודם שהיה שייך לטישה פניצ'רו האגדית, והושג פעמיים ב- ב-1998 ו-2002. "את האמת, חשבתי שהשיא של טישה הוא בלתי שביר", הודתה ואנדרסלוט בסיום הערב המרגש. "לא חשבתי שיהיה ניתן לדגדג אותו. כעת גם את שלי יהיה קשה לנפץ, אם בכלל".
3 צפייה בגלריה
קורטני ואנדרסלוט
קורטני ואנדרסלוט
שברה שיא בן 18 שנה. ואנדרסלוט
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
קורטני ואנדרסלוט ואלי קוויגלי
קורטני ואנדרסלוט ואלי קוויגלי
סיפור קיטשי, כמו שארה"C יודעת לספק. ואנדרסלוט וקוויגלי
(צילום: AP)
רק שבארה"ב כמו בארה"ב יש סיפור גדול יותר מאחורי ההישג הזה. מסתבר שהאסיסט ה-17 של ואנדרסלוט באותו משחק, זה ששבר את השיא, נמסר על-ידה ללא אחרת מאשר בת זוגה - אלי קווגילי, לה היא נשואה כבר שנה. "זה הדובדבן שבקצפת", צחקה ואנדרסלוט. "באמת משהו מיוחד. רציתי בכלל מסור למישהי אחרת, אבל תכנית הגיבוי שלי זה תמיד לראות גם את אלי, לבדוק אם היא פנויה".
גבי וויליאמס, חברתה של ואנדרסלוט בשיקגו, הודתה: "היא הרכזת היחידה שאני יכולה לכנות אותה POINT GOD ולא POINT GUARD. באמת שהיא מכירה אותנו כל כך טוב, עד שהיא מוצאת אותנו באופן כמעט עיוור".
פניצ'רו מברכת את ואנדרסלוט על שבירת השיא
קוויגלי בת ה-33 מוכרת גם כן בארה"ב ועלתה לכותרות לפני חמישה חודשים כשהצליחה לנצח בתחרות H-O-R-S-E, שאירגנה רשת ESPN, את לא אחר מאשר כריס פול מאוקלהומה סיטי.
בראיון ל"סיאטל טיימס" בשנה שעברה, סיפרה ואנדרסלוט על הקשר המיוחד בין השתיים: "אני ברת מזל לעבוד יחד עם אשתי, לטייל איתה ברחבי ארה"ב. זה מדהים. אנחנו עושות אחת את השנייה טובות יותר, למרות שאני קשה איתה. ככה זה היה מהרגע הראשון".
3 צפייה בגלריה
אלי קוויגלי משיקגו סקיי
אלי קוויגלי משיקגו סקיי
סל עם משמעות. קוויגלי
(צילום: AP)
ואנדרסלוט סיימה את המשחק עם 13 נקודות (4 מ-8 מהשדה), קוויגלי תרמה 19, כולל 4 מ-7 מחוץ לקשת. הכוכבת הגדולה עד כה בפלורידה אצל הסקיי, שחקנית אליצור רמלה בעונה הבאה קאליה קאפר, קלעה 21 נקודות. שיקגו הבטיחה כבר את מקומה בפלייאוף והיא מדורגת כרגע חמישית בליגה עם מאזן 6:11.