עם ניצחונה ה-50 העונה, הפכה הלילה (בין שלישי לרביעי) מילווקי לקבוצה הראשונה ב-NBA שמבטיחה את מקומה בפלייאוף 2022/23. מוליכת המזרח, שמחזיקה במאזן הטוב בליגה גברה בחוץ 104:116 על פיניקס, שהייתה ללא קווין דוראנט הפצוע.
מילווקי, שנהנתה משירותיו של ג'יי קראודר לראשונה מאז הטרייד הגדול במסגרתו דוראנט הגיע לסאנס. קראודר עלה מהספסל וקלע 11 נקודות, כולל שלשת קלאץ' דקה וחצי לסיום, שהעניקה לאורחת יתרון של 13 נקודות, ולמעשה סגרה את הסיפור.
2 צפייה בגלריה
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
קיבל יחס מועדף מהשופטים? יאניס אנדטוקומבו
(AP)
עם זאת, עם כל הכבוד לקראודר, המצטיין של הבאקס - איך לא - היה יאניס אנדטוקומבו. הגריק פריק קלע 36 נקודות, לקח 11 ריבאונדים והוסיף 8 אסיסטים, ונשלח לקו לא פחות מ-24 פעמים, מתוכן דייק ב-14. בכלל, הבאקס נשלחו לקו העונשין 37 פעמים, בעוד המארחת 16 פעמים בלבד.
"זה לא הוגן", אמר מונטי וויליאמס העצבני בסיום המשחק בהתייחסו לפער בין כמות העבירות שנשרקו לשתי הקבוצות. "בוקר נשלח לקו רק שלוש פעמים, כשהולידיי ששמר עליו הוא אחד השומרים הכי פיזיים בליגה. מצד שני, יאניס נשלח 24 פעמים לקו - זה מגוחך. אין דרך אחרת לנסח את זה". לאחר מכן וויליאמס הבהיר: "הם ניצחו אותנו, שלא תטעו לשנייה, אבל הסיפור הזה עם השיפוט הוא קשה לעיכול".
2 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
שוב נעדר בשל פציעה. קווין דוראנט
(AP)
מנגד, במילווקי שבעי רצון מהניצחון והבטחת המקום בפלייאוף, תוך כדי שהקבוצה ניצחה ב-21 מ-23 משחקיה האחרונים. "יש לנו איזון טוב בקבוצה", אמר ג'רו הולידיי. "בכל רגע נתון, מישהו יכול להתפוצץ".
"אנחנו טובים. אנחנו במקום טוב מאוד כרגע", אמר כוכב הניצחון יאניס אנדטוקומבו, שנמנע מלצאת בהצהרות מפוצצות על אף הכושר הנפלא בו נמצאת הקבוצה. "אנחנו צריכים להמשיך ללמוד, ולהישאר צנועים".
מאמן הבאקס מייק בודנהולצר: "להגיע לפלייאוף בליגה הזו זה דבר שקשה להשיג. אף פעם אסור לקחת את זה כמובן מאליו. בדיוק דיברנו על זה בחדר המאמנים, כמה אנחנו שמחים על ההישג הזה".