לאחר מספר תקריות חמורות בהן הסתבך, מה שגרם להשעייתו מה-NBA, דווח בארה"ב כי כוכב ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט החל ב"תוכנית ייעוץ" שאמורה לעזור לו להשתקם. התהליך אותו יעבור מוראנט יתקיים בפלורידה, כאשר עדיין לא ידוע מתי יוכל לשוב השחקן לשחק.
רכז הגריזליס, שספג לא מעט ביקורות גם מחבריו לקבוצה, הודה כי הוא זקוק לעזרה. עוד אמר מוראנט כי עליו "לעבוד וללמוד שיטות טובות יותר כדי להתמודד עם מצבי לחץ". ממפיס החליטה להשעות את כוכב גם במשחק מול מיאמי ברביעי (החסיר כבר חמישה משחקים), אך כאמור - עדיין אין צפי לתאריך החזרה שלו לפעילות.
1 צפייה בגלריה
שחקן ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט
שחקן ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט
עדיין לא ידוע מתי יוכל לשוב לשחק. ג'ה מוראנט
(AP)
כזכור, לפני כשבועיים דווח בוושינגטון פוסט כי מוראנט תקף נער בן 17 ואף איים עליו עם אקדח. מספר ימים לאחר כך העלה הגארד תיעוד לרשתות החברתיות בו נראה כשהוא אוחז באקדח במועדון לילה בדנבר, כשעל רצפת החדר שטרות בשווי 50 אלף דולר.
ב-NBA לקחו ברצינות את המקרה ופתחו בחקירה, בעוד בממפיס שמו דגש על רצונו העז של מוראנט לקבל עזרה אחרי התקריות. לצד זאת, הגריזליס הבהירו כי הרכז בן ה-23 יישא באחריות בעקבות "תבנית בעייתית הקשורה בהתנהגות וקבלת החלטות".
ג'ה מוראנט נבחר במקום השני בדראפט 2019 בידי ממפיס גריזליס. בעונתו הראשונה העמיד ממוצעים של 17.8 נקודות ו-7.3 אסיסטים בממוצע למשחק ונבחר בסיום העונה הסדירה לרוקי העונה. העונה העמיד הכוכב ממוצע שיא מבחינת הקריירה שלו בליגה הטובה בעולם, כשהוא קולע 27.4 נקודות למשחק. בנוסף למוראנט יש שתי הופעות באולסטאר, מתוך ארבע עונותיו עד כה בליגה.