לא ניצחה את הסטטיסטטיקה: זה היה קרוב אבל גם מכבי ת"א לא הצליחה להפוך לקבוצה הראשונה שמכריעה לטובתה את משחק מספר 5 בחוץ, אחרי הפסד 97:86 למונאקו, שהשלימה 2:3 דרמטי בסדרת רבע גמר היורוליג.
"התחושה היא קשה", סיכם המאמן עודד קטש. "אכזבה גדולה כי היינו שם. ידענו שזה לא יהיה פשוט, שהשריקות לא יהיו לטובתנו וזה בעיקר כואב כי היינו קרובים. הובלנו בארבע ועשינו כמה טעויות רצופות. בחצי השני שמרנו יותר טוב, עשינו התאמות, ובגלל זה זה כואב".
3 צפייה בגלריה
מונאקו - מכבי ת"א
מונאקו - מכבי ת"א
קטש על הקווים במונאקו. "היינו שם"
(צילום: Valery HACHE / AFP)
"מה הכריע את הסדרה?", המשיך קטש. "מעט חוסר ניסיון, חוסר ריכוז, זה התחיל בהגנה. באנו מול קבוצה מאוד אינטנסיבית והם באו כדי להשתחרר מהלחץ. בחצי השני עשינו התאמות אבל בסוף המספרים הקטנים הכריעו. אני גאה בשחקנים על הדרך. אי אפשר להאשים אותם על אובר מוטיבציה. לורנזו היה חסר? הוא עשה משחק עם המון מאמץ קשה לשפוט על זה שכדור כזה או אחר לא נכנס. אמרתי לשחקנים שהדרך יותר חשובה מסל כזה או אחר. גם השריקות לא היו תטובתנו. בסוף בסוף, הגיע להם לנצח".
"בסופו של דבר לא הצלחנו להיות סולידיים. לא כולם עם המון ניסיון כאן, יש כאן שחקנים שזאת השנה הראשונה שלהם ביורוליג, צריך ללמוד מזה - להיות סולדיים ואגרסיביים".
3 צפייה בגלריה
מונאקו - מכבי ת"א
מונאקו - מכבי ת"א
"הגיע להם לנצח". אוהדי מכבי ת"א במונאקו
(צילום: Valery HACHE / AFP)
כשנשאל מה הוא לוקח מהעונה הראשונה שלו ביורוליג, השיב המאמן: "אני לקח את הלב של השחקנים, את הרצון, הפנים שלהם עכשיו אומרות הכל. אני מרגיש שאני מסכים התחושה קשה, רצינו את זה מאוד, גם בשביל האוהדים, זה הגיע לנו. אני לוקח מהעונה הזאת הרבה ניסיון והרבה גאווה. חד משמעית נבנה פה משהו טוב עם חיבור עם הקהל, לא צריך יותר מזה".
דארון היליארד, שקלע 10 נקודות, הוסיף: "אני עייף, בוודאי, ומאוכזב אבל יש לנו עכשיו את הליגה הישראלית בתקווה שבמאבק הזה ננצח. עבדנו קשה, לא מקבל את ההנחה שהקבוצה קפאה. לא קפאנו פשוט לא הצלחנו להגיע למקום של ניצחון. זאת קבוצה חדשה וקשה לפעמים לבוא לרגעים כאלה ולנצח. אבל עכשיו צריכים להתקדם הלאה".
"ברור שאנחנו רוצים לנצח את המאבק על האליפות אבל אם לא ניקח אליפות זה לא אומר שהעונה היא כישלון, לא רוצה לקחת דבר כזה על הכתפיים שלנו".
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א - מונאקו
מכבי ת"א - מונאקו
לויד מול הגנת מכבי ת"א
(צילום: EPA/SEBASTIEN NOGIER)
ג'ורדן לויד, שחקן מונאקו, שהוביל את המארחים במחצית השנייה עם 21 נקודות במשחק, אמר בסיום: "אני נרגש, לא האמנתי בתחילת העונה שנגיע לכאן, שננצח סדרה. האוהדים ראויים לזה, הם הוסיפו לנו המון ביטחון ודחפו אותנו קדימה ברגעים שהיינו צריכים אותם. אני כבר לא יודע מה לומר, זה משוגע".