אחרי שספגה הפסד ראשון בטורניר כשנכנעה לליטא במשחק האחרון של שלב הבתים השני, נבחרת ארה"ב הגיעה חדה היום (שלישי) לרבע גמר המונדובאסקט מול איטליה - והביסה 63:100 במשחק שהיה חד צדדי כמעט מהרגע הראשון. היריבה הבאה: גרמניה או לטביה, שיפגשו מחר (11:45).
הסיפור הגדול של המשחק היה ללא ספק השלשות. האמריקאים דייקו ב-17 מ-36 (47.2 אחוז) הניסיונות שלהם מחוץ לקשת, בעוד שאיטליה קלעה רק 7 מ-38 (18.4 אחוז). מיקל ברידג'ס שהוביל את המנצחת עם 24 נקודות ב-18 דקות בלבד קלע 4 מ-6 משלוש, טייריס הליברטון שהיה שני לו עם 18 נקודות דייק ב-6 מ-8 מחוץ לקשת, ואוסטין ריבס (12 נקודות) קלע 3 מ-4 לשלוש. בריבאונדים ניצחו האמריקאים 33:55, כשמי שהובילו אותם בקטגוריה זו הם ברידג'ס ובובי פורטיס עם 7 כל אחד.
6 צפייה בגלריה
שחקני ארה"ב חוגגים
שחקני ארה"ב חוגגים
הצגה. שחקני ארה"ב חוגגים
(צילום: Yong Teck Lim/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ארה"ב
שחקני נבחרת ארה"ב
הגיעו חדים אחרי ההפסד. שחקני נבחרת ארה"ב
(צילום: Ezra Acayan/Getty Images)
עבור רוקי העונה ב-NBA פאולו באנקרו, שסיים עם 8 נקודות ו-5 ריבאונדים, מדובר היה במשחק עם חשיבות כפולה לאור מוצאו האיטלקי והעובדה שבחר לייצג את ארה"ב, החלטה שנשיא איגוד הכדורסל האיטלקי ג'אני פטרוצ'י הגדיר כ"בגידה". אנתוני אדוארדס, כוכבה הגדול של ארה"ב בטורניר, הסתפק היום ב-3 נקודות בלבד.
סימונה פונטקיו הוביל כרגיל את האיטלקים עם 18 נקודות. סטפנו טונוט הוסיף 11. זה גם היה משחקו האחרון בקריירה של אגדת הכדורסל האיטלקית, לואיג'י דאטומה, שהודיע שהקמפיין הנוכחי יהיה האחרון שלו כשחקן כדורסל.
6 צפייה בגלריה
ארה"ב איטליה פאולו בנקארו ניקולו מלי
ארה"ב איטליה פאולו בנקארו ניקולו מלי
משחק עם חשיבות כפולה עבורו. בנקארו
(צילום: EPA/ROLEX DELA PENA)
ב-2019, כזכור, ארה"ב הודחה ברבע הגמר בידי צרפת - כך שהיא סימנה וי על התאוששות מטראומה נוספת. איטליה, שהגיעה לרבע הגמר לראשונה מאז 1998 אחרי שסיימה את שלב הבתים השני במקום הראשון, יכולה להיות מרוצה מהטורניר שעבר עליה, אבל כמובן שלא מההופעה היום.

מהלך המשחק

ניקולו מלי וסטפנו טונוט העניקו 4:6 איטלקי כעבור שתי דקות וחצי. אבל אז ג'יילן בראנסון, מיקל ברידג'ס לקחו את ההובלה ובשלוש הדקות האחרונות של הרבע יצאו האמרקיאים לריצת 6:14. באנקרו קלע שתי נקודות בצבע וקבע 14:24 אמריקאי בסיום הרבע הראשון.
6 צפייה בגלריה
ג'ארן ג'קסון ג'וניור בפעולה
ג'ארן ג'קסון ג'וניור בפעולה
ג'ארן ג'קסון ג'וניור בפעולה
(צילום: Yong Teck Lim/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
ארה"ב איטליה מיקאל בריג'ס ניקולו מלי
ארה"ב איטליה מיקאל בריג'ס ניקולו מלי
14 נקודות בחצי הראשון. ברידג'ס
(צילום: Teck Lim/Getty Images)
אחרי רבע וחצי האיטלקים עם 2 מ-15 מחוץ לקשת ו-18 נקודות בלבד. ארה"ב גם התקשתה התקפית בתחילת הרבע, אבל אז יצאה לריצת 0:13 בכיכובו של ברידג'ס בדרך ל-18:41. טונוט וספיסו קלעו בצד השני, אך ברידג'ס עצר אותם עוד שלשה והגיע כבר ל-14 נקודות. ריבס סיפק דאנק מרשים ושחקניו של סטיב קר ירדו להפסקת המחצית עם יתרון מבטיח - 24:46. אנתוני אדוארדס, הכוכב הגדול של ארה"ב בטורניר, עם 0 נקודות בחצי הראשון.
אדוארדס כנראה הבין בהפסקה את מצבו הסטטיסטי, כי הוא פתח את המחצית השנייה עם שלשה מהירה. סימונה פונטקיו העיר את האיטלקים עם חמש נקודות, אך ברידג'ס הלוהט קלע עוד שתי שלשות והוסיף שתי קליעות עונשין בדרך ל-31:60. פונטקיו קלע שלשה, שנענתה בעוד אחת של ברידג'ס שהגיע ל-10 נקודות ברבע אחרי פחות מארבע דקות. שלשה של ריבס קבעה ריצת 0:11 לארה"ב שהעניקה לה יתרון שיא של 37 נקודות ארבע דקות לסיום הרבע. גיאמפאולו ריצ'י קלע שלשה נדירה לאיטלקים, אבל הרבע נגמר עם מהלך שמסמל בצורה נהדרת את המשחק - האליברטון חטף ומסר בין רגליו תוך כדי קפיצה לאלי אופ מרשים של באנקרו שקבע 44:83 לפני 10 הדקות האחרונות.
6 צפייה בגלריה
ארה"ב איטליה פאולו בנקארו ג'יאמפולו ריקי
ארה"ב איטליה פאולו בנקארו ג'יאמפולו ריקי
בנקארו עולה לדאנק
(צילום: Yong Teck Lim/Getty Images)
איטליה פתחה את הרבע האחרון עם ריצת 0:8 בהובלת גבריאל פרוצידה וטונוט, אך האליברטון קלע שלוש שלשות ברציפות והעלה את ארה"ב ל-51:92, שש דקות לסיום. מכאן המשחק עבר למצב שיוט כשכל נבחרת קלעה בתורה, ובסיום ניצחו האמריקאים 100:63.
פורסם לראשונה: 15:56, 05.09.23