נבחרת סרביה היא הראשונה שעולה לחצי גמר אליפות העולם לאחר 68:87 גדול על ליטא. בוגדן בוגדנוביץ' היה פשוט נפלא עם 21 נקודות והוליך את החבורה של סבטיסלב פשיץ' לארבע הגדולות. הליטאים, שהגיעו לרבע הגמר עם מאזן מושלם, רשמו את הפסד הבכורה שלהם בתזמון הכי גרוע מבחינתם, אך דרכם עדיין לא הסתיימה - והם ינסו להשיג את הכרטיס לטורניר האולימפי בפריז דרך משחקי הדירוג.
לאחר פתיחה טובה של הבלטים ורבע ראשון צמוד, הסרבים פשוט התפוצצו וברחו ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השני, אותו ניצחו 13:25. הבלקנים הלכו והגדילו את יתרונם ככל שהתקדם המשחק, כאשר הפער עמד בשיא על 25 הפרש.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סרביה בוגדן בוגדנוביץ'
שחקן נבחרת סרביה בוגדן בוגדנוביץ'
הצגה גדולה. בוגדן בוגדנוביץ'
(מתוך האתר של פיב"א)
מלבד בוגדנוביץ', גם פיליפ פטרושב, שחקנה של פילדלפיה סיקסרס מה-NBA היה נהדר עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים, כך גם סטפן יוביץ' שקלע 11 ומסר 5 אסיסטים. ניקולה מילוטינוב היה מאופק יחסית, אך חבריו, כאמור, היו מצוינים וסרביה, במשחקה הטוב ביותר עד כה בטורניר, תחכה בחצי הגמר למנצחת בין קנדה לסלובניה. בנוסף, סרביה הבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים, ותילחם כעת על מדליה (מדובר באחת הנבחרות המעוטרות בתולדות אליפות העולם).
את כל זה, עשו הסרבים ללא שחקנם הטוב ביותר, ונכון לעכשיו הגדול בעולם - ניקולה יוקיץ'. הסנטר שהוביל את דנבר נאגטס לאליפות ה-NBA נשאר בבית, אך גם בלעדיו הצליח פשיץ' להעמיד יחידה מלוכדת ועטירת כישרון, שבהחלט יכולה להגיע לגמר, או לחילופין, לסיים עם מדליה ראשונה במונדובאסקט מאז 2014 (אז הפסידו לארה"ב בגמר וזכו בכסף).
הליטאים הגיעו במומנטום נהדר לרבע הגמר, לאחר שכאמור לא הפסידו באף משחק לאורך כל האליפות ובמחזור הנעילה של שלב הבתים ניצחו את ארה"ב. היום לעומת זאת, אף שחקן שלהם לא התעלה, והאחוזים הנפלאים שלהם מעבר לקשת צנחו. השחקנים של קאזיס מקסביציס קיבלו אומנם סטירה מצלצלת, אך יצטרכו להתאושש מהר ולנסות להבטיח את מקומם באולימפיאדה שתתקיים בקיץ הבא, במשחקים על מקומות 8-5.