הקטארים רוצים להשתלט גם על ה-NBA? קרן העושר הקטארית מעוניינת לרכוש חלק מניות קטן בוושינגטון וויזארדס, קבוצתו של דני אבדיה. בהודעה רשמית של ה-NBA הלילה (בין חמישי לשישי) נמסר כי הקרן, המחזיקה בהשקעות בשווי של כחצי טריליון דולר ברחבי העולם, מבקשת להשקיע גם בקבוצות ספורט נוספות בוושינגטון.
"אנחנו עדיין בוחנים את העסקה", הודיע דובר הליגה, מייק באס - לאור הפניות של כלי התקשורת בארה"ב. הקרן הציעה לרכוש כ-5% ממניות Monumental Sports & Entertainment - החברה שמנהלת מספר קבוצות ספורט בבירת ארה"ב - בעסקה ששוויה מוערך בכ-4 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
הקטארים רוצים להשקיע בוושינגטון. אבדיה
(צילום: AP)
על פי הפרסומים, זו הפעם הראשונה שממשלת קטאר רוצה להשקיע רשמית בספורט מקצועני בארה"ב. ה-NBA איפשר בנובמבר האחרון לקרנות הון ריבוניות ולמשקיעים מוסדיים אחרים לרכוש מניות בקבוצות הליגה, אולם לא להיות בעלי השליטה המרכזיים בהן. לפי המדיניות החדשה, קרן זרה יכולה לקנות עד 20% מניות בקבוצת NBA.
בהתאם למדיניות, אם תאושר, לקרן ההשקעות הקטארית תהיה "השקעה 'פסיבית', ללא מעורבות בפעילותה או בקבלת ההחלטות שלה", אמר באס בהודעת הליגה. אגב, Monumental Sports & Entertainment היא הבעלים של קבוצת ההוקי וושינגטון קפיטלס וה-WNBA, וושינגטון מיסטיקס. כך שלא מן הנמנע שהקטארים מעוניינים לרכוש מניות גם במועדונים הללו.
2 צפייה בגלריה
אוהדים קטארים מעודדים את בארשים
אוהדים קטארים מעודדים את בארשים
בקטאר, כידוע, מנסים ללכת בכל הכוח על הספורט
(צילום: getty images)
יש לציין כי ההתעניינות של המיליארדרים מהמפרץ הפרסי גם בכדורסל העולמי - ובטח ב-NBA - היא מובנת. הם מחפשים אפיקי השקעה חדשים כהכנה לעתיד הקרוב שבו משאבי הנפט שלהם יפסיקו לייצר הכנסות. ה-NBA הוא מוצר גלובלי עם נראות גדולה ורייטינג מצוין, פרטים שעוזרים לבנות ולייצר מותג, למדינה עצמה ולמלכים והנסיכים שקונים את הקבוצות, ולמרות שבטווח הקרוב ההשקעה מניבה בעיקר הפסדים, הרי שבטווח הרחוק יותר ההשקעה הזו עלולה להביא לרווחים עצומים, בעיקר בשימוש בכדורסל כדי לקדם מותגים ועסקים אחרים בקטאר.
בכל מקרה, יהיה מאוד מעניין - אם וכאשר המכירה תאושר - לראות מה יהיה לגבי דני אבדיה. הפורוורד הישראלי הפך בגיל 22 לשחקן הוותיק ביותר בסגל הוויזארדס, שהחלה הקיץ במתיחת פנים רצינית ובנייה מחדש.