אנחנו כבר נמצאים הרבה אחרי משבר הקורונה, הליגות וגביעי אירופה חזרו מזמן למסלולם, אבל אצל קבוצת הכדורסל של ריאל מדריד החובות ממשיכים להיערם. בספרד מדווחים כי את עונת 2021/22 סגרה ריאל בהפסדים של 31.1 מיליון אירו, 12.21 מיליון יותר מהעונה שקדמה לה.
אם מחשיבים את הנתונים הפיננסיים של המועדון, החל מעונת 2018/19 - אז למעשה הבלאנקוס בהפסדים של מעל ל-100 מיליון אירו ב-4 שנים (!). או ליתר דיוק, הפסדים בסך 102.84 מיליון.
3 צפייה בגלריה
אוואנס שומר על יוי
אוואנס שומר על יוי
שכר שחקנים מופרז. סרחיו יוי
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
רודי פרננדס
רודי פרננדס
ריאל מדריד מצמצמת בשנים האחרונות את ההוצאות של קבוצת הכדורסל שלה. רודי פרננדס
(צילום: EPA)
צריך לציין שריאל מדריד מצמצמת בשנים האחרונות את ההוצאות של קבוצת הכדורסל שלה, אבל המשכורות שהיא משלמת לשחקניה נותרו עצומים. תקציב המועדון, רק לשם דוגמא, עמד בעונה האחרונה על 50.82 מיליון אירו - הגבוה ביותר באירופה. הסיבות העיקריות לכך: החוזה החדש שנחתם עם המאמן פבלו לאסו והבונוסים על העלייה לגמר היורוליג (שם נוצחה בידי אנאדולו אפס).
על-פי הדיווחים האחרונים ריאל מדריד מתכננת לקצץ 22% משכר השחקנים בעונה הקרובה ולהעמיד תקציב "שפוי" במונחי הכדורסל האירופי. ועדיין, לפי אותו דיווח גם ב-2022/23 ריאל צפויה לסיים את השנה בהפסדים של כ-23.6 מיליון אירו.
3 צפייה בגלריה
פאקונדו קמפאצו
פאקונדו קמפאצו
יחזור לריאל? קמפאצו
(צילום: EPA)
לא ברור איך זה מסתדר אם הדיווח האחרון שמספר כי פקונדו קמפאצו, אחד הרכזים הבולטים ביורוליג בשנים האחרונות, עשוי לשוב לריאל. הרכז, ששיחק בשנתיים האחרונות בדנבר נאגטס מה-NBA, שוקל חזרה לאירופה וריאל מדריד המועמדת המובילה להחתמתו. קמפאתו בן ה-31 זכה עם הקבוצה פעמיים ביורוליג, ושיחק בה שש שנים, מ-2014 ועד 2020. בעונתו האחרונה ביורוליג העמיד 9.3 נקודות ו-6.7 אסיסטים בממוצע למשחק.