ברוקלין נטס השיגה הלילה (בין שני לשלישי) את הניצחון השני שלה העונה אחרי שגברה 109:116 על אינדיאנה פייסרס, אבל לא במה שקרה על הפרקט התקשורת בארה"ב מתעסקת. סערת קיירי ארווינג והציוץ שקידם סרט אנטישמי ממשיכה לככב בכותרות, והלילה הגיע שלב המחאה. למשחק בברקלייס סנטר הגיעו קבוצה מאורגנת של יהודים, ברובה בני נוער חובשי כיפות, וישבה בשורה הראשונה עם חולצות עליהן כתוב: "הילחמו באנטישמיות".
אחד האוהדים שלבש את החולצה, סיפר לתקשורת המקומית בניו יורק: "אמרנו לקיירי שאנחנו אוהבים אותו, למרות שאנחנו יודעים שהוא שונא אותנו". אוהד נוסף אמר שמטרת החולצות הייתה "להפיץ אור חיובי". ברוקלין, אגב, החליטה שלא לאפשר לקיירי לשוחח עם התקשורת בסיום.
2 צפייה בגלריה
קיירין והנערים היהודים
קיירין והנערים היהודים
"להפיץ אור חיובי". קיירי והנערים היהודים
(צילום: AP)
כזכור, הגארד פרסם בעמוד שלו ברשתות החברתיות קישור לסרט משנת 2018, "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America". הפוסט עורר סערה גדולה, כולל כתבה ב-Rolling Stone בה נכתב שהסרט נחשב לאנטישמי.
לפי התיאור שלו באמאזון, הסרט - המבוסס על ספר בעל אותו שם שיצא ב-2015 - "חושף את זהותם האמיתית של בני ישראל על ידי הצגת מוצאם האתני של אברהם, ישמעאל, יצחק, יעקב, בני חם, שם ויפת. גלו מה האיסלאם, היהדות והנצרות הסתירו במשך מאות שנים בנוגע לזהות התנ"כית האמיתית של אלה המכונים שחורים בסרט המכיל מחקרים רבים".
קיירי, שספג ביקורת מבעלי הנטס ג'ו צאי ("מאוכזב מכך שקיירי נראה תומך בסרט שמבוסס על ספר מלא בדיסאינפורציה אנטישמית"), מחק את הציוץ ביום ראשון והבהיר שהוא לא התכוון לזלזל באמונות הדתיות של אף אחד: "התווית שהודבקה לי לא מוצדקת ולא משקפת את המציאות ואת האמת בה אני חי את חיי. אני מכבד ורוצה ללמוד את כל דרכי החיים והדתות"
2 צפייה בגלריה
קיירי והנערים היהודים
קיירי והנערים היהודים
(צילום: רויטרס)