סערת קיירי ארווינג והציוץ שקידם סרט אנטישמי ממשיכים להעסיק את התקשורת בארה"ב. הלילה (בין שבת לראשון) זה אף הגיע לעימות מילולי חריג בינו לבין כתב רשת ESPN ניק פרידל, בסיום ההפסד החמישי משישה משחקים של ברוקלין - 125:116 לאינדיאנה.
פרידל לא הסתפק בהתנצלות שפרסם אתמול ארווינג בחשבון הטוויטר שלו והמשיך לשאול אותו בנוגע לקישור שהעלה בפוסט לסרט משנת 2018, "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America" - הנחשב לאנטישמי.
4 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
הולך ומסתבך. קיירי
(צילום: AFP)
העימות החריג בין כתב ESP לקיירי ארווינג
הפעם כוכב הנטס היה תקיף: "אני לא מתכוון לסגת משום דבר שאני מאמין בו, זה רק יחזק אותי כי אני לא לבד. יש לי צבא שלם סביבי. אנחנו ב-2022, זה באמזון שהיא פלטפורמה ציבורית. אם אתה רוצה ללכת לצפות בו או לא זה תלוי בך, בכל יום מתפרסמים דברים ואני לא שונה מכל בן אדם אחר".
פרידל המשיך בקו שלו וביקש מארווינג שוב תשובה לשאלה: למה בעצם פרסם את זה ברשתות החברתיות. "זה מצחיק, מכל הדברים שפרסמתי זה הדבר שכולם בחרו להתייחס אליו", ענה הגארד. "זה אומר הרבה על איך שהעולם שלנו עובד. אני לא כאן כדי להתלונן על זה, אני פשוט קיים. פרסמתי את זה כמו שאתה מפרסם דברים, נכון? אתה מפרסם דברים למחייתך, נכון? אז בוא נתקדם".
4 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
"הלוואי שהיה אכפת לנו יותר מזכויות השחורים מאשר מהדברים שאני מפרסם". קיירי
(צילום: AFP)
כשפרידל הגיב בכך שהוא, בניגוד אליו, לא מפרסם דברים אנטישמיים, קיירי כבר רתח: "בוא נתקדם, אל תעשה לי דה הומניזציה. אני בן אדם ויכול לפרסם מה שאני רוצה. תסתום את הפה ותעבור לשאלה הבאה. אני לא עונה על השאלה? אוי ואבוי, תעשו מזה קליפ באינסטגרם כדי להיות מפורסמים שוב. הלוואי שהיה אכפת לנו יותר מזכויות השחורים מאשר מהדברים שאני מפרסם". פרידל עוד ניסה להשחיל משפט, אבל ארווינג באותו רגע החליט לקום ולעזוב את מסיבת העיתונאים.
כזכור, כבר אתמול בברוקלין מיהרו להרחיק את עצמם מהפוסט ופירסמו הודעה רשמית: "הארגון מגנה בתוקף כל קידום של דברי שנאה ואין לו שום סובלנות כלפיהם". הבעלים, ג'ו צאי, כתב: "אני מאוכזב מכך שנראה שקיירי תמך בסרט המבוסס על ספר המלא במידע אנטישמי כוזב. אנחנו רוצים לדבר איתו ולהבהיר לו שזה פוגעני כלפי כולנו, ושכאדם מאמין, אסור לו לקדם שנאה המבוססת על גזע, מוצא או דת".
4 צפייה בגלריה
סטיב נאש
סטיב נאש
ארווינג דיבר איתו? נאש
(צילום: AFP)
הלילה, סטיב נאש נשאל לראשונה על הנושא והודה כי לפני המשחק ארווינג ניהל שיחות עם חברי הארגון בנוגע להחלטתו לקדם את הספר והסרט, אך הוא סירב לנקוב עם מי היו השיחות הללו.
קווין דוראנט נשאל אף הוא לאחר המשחק על הסערה והאם הייתה לה השפעה כלשהי על הנטס, שממשיכים להתרסק על הפרקט. ברוקלין, כאמור, הפסידה בפעם הרביעית ברציפות, למרות ששיחקה עם כל כוכביה. "ממש לא", ענה דוראנט. "ההשפעה היחידה היא עליכם ועל כל מי שמחוץ לחדר ההלבשה".
4 צפייה בגלריה
דוראנט
דוראנט
לא מתרגש. דוראנט
(צילום: AP)
נכון לרגע זה, ה-NBA או שחקניה לא פירסמו תגובה בנושא, ולא נראה שקיירי צפוי לספוג עונש - אלא אם תיווצר מחאה ציבורית גדולה. בעבר ראינו תגובה שונה: אחרי שבמארס 2021 פורסם סרטון בו הוא משתמש במילת גנאי כלפי יהודים, סנטר מיאמי מאיירס לנארד נזרק מקבוצתו ומאז לא חזר לליגה, שגם הטילה עליו קנס כבד. אך כמו במקרה האגרוף ששלח דריימונד גרין לפניו של חברו לגולדן סטייט ג'ורדן פול, השקט של השמות הבולטים מטריד - במיוחד אנשים כמו לברון ג'יימס, שממהר למחות נגד עוולות בחברה. ההרגשה היא שב-NBA מצופפים שורות כדי להגן על שחקנים בכירים, ולמרות שצעדים נגדם היו שולחים מסר חזק - חוש הצדק החברתי נעלם כשמדובר בהם.