חמישה משחקים מלבד משחקה של מכבי ת"א מול מונאקו נערכו הערב (שלישי) ביורוליג. בטורקיה נרשמה הפתעה גדולה, כאשר ולנסיה הפתיעה בחוץ את אלופת היורוליג אנאדולו אפס עם 91:92 דרמטי. פנרבחצ'ה שמרה על מאזן מושלם לאחר 63:84 קליל על וילרבאן. ברצלונה ניצחה בחוץ את באיירן מינכן. מילאנו ניצחה בחוץ את פרטיזן בלגרד, בעוד ז'לגיריס קובנה השיגה ניצחון בכורה לעונת 2022/23 כשגברה 65:68 על וירטוס בולוניה.

אנאדולו אפס - ולנסיה 92:91

הפתעה גדולה הערב בבירת טורקיה. עם את ההפסד מול מונאקו אפשר היה לקבל, נוכח הסגל החזק שנבנה הקיץ אצל הקבוצה הצרפתית, את תוצאת המשחק הערב סביר להניח שמעטים מאוד – אם בכלל – חזו. הספרדים, ששבו השנה לבמה המרכזית של הכדורסל האירופי, נשארו צמודים לאורך כל המשחק ולא איפשרו לאלופה לברוח. ואסיליה מיציץ' (22) ו-וויל קלייברן (18) הציגו משחק מצוין, אך מלבדם שחקני אנאדולו הציגו משחק חלק וראו את בויאן דובלייביץ' (20) וכריס ג'ונס (8 אסיסטים) משתלטים על הרבע הרביעי.
אנאדולו עוד הצליחה למחוק פיגור 86:90 בדקה האחרונה, ושלשה של רודריג בובואה העניקה לה יתרון 90:91, אך כריס ג'ונס סחט עבירה 5 שניות לבאזר, דייק פעמיים וסידר לקבוצתו ניצחון חוץ גדול. הקבוצה של ארגין עתמאן יורדת למאזן 2:1.
2 צפייה בגלריה
שחקן ולנסיה ג'וספ פוארטו מול שחקן אנאדולו אפס וויל קלייברן
שחקן ולנסיה ג'וספ פוארטו מול שחקן אנאדולו אפס וויל קלייברן
שחקן ולנסיה ג'וספ פוארטו מול שחקן אנאדולו אפס וויל קלייברן
(EPA)

פנרבחצ'ה - וילרבאן 63:84

מי שנראית טוב מאוד בפתיחת העונה היא פנברחצ'ה. הקבוצה של דמיטריוס איטודיס נראית טוב יותר ממחזור למחזור, ולאחר הניצחון הקליל על מכבי ת"א במחזור הקודם, הפעם הביסו הטורקים בקלילות את וילרבאן. לאחר מחצית ראשונה צמודה יחסית ברחה המארחת ברבע השלישי ומאז לא הביטה לאחור. קרסן אדוארדס הוליך את קלעי המנצחת עם 19 נקודות, בעוד סקוטי ווילבקין תרם 15 לפנר. יוסופאה פאל היה היחיד שהגיע אצל האורחת, וקלע 17, אך זה לא מנע הפסד מוילרבאן.
2 צפייה בגלריה
שחקן וילרבאן רטין אובסוהאן מול שחקן פנרבחצ'ה סקוטי ווילבקין
שחקן וילרבאן רטין אובסוהאן מול שחקן פנרבחצ'ה סקוטי ווילבקין
פנרבחצ'ה מושלמת. רטין אובסוהאן מול סקוטי ווילבקין
(צילום: EPA)

באיירן מינכן - ברצלונה 84:73

לאחר ההפסד הביתי במחזור הפתיחה, נראה כי ברצלונה אט אט נכנסת לעניינים ביורוליג. הערב השיגו הקטלאנים ניצחון חוץ על באיירן מינכן ועלו למאזן חיובי עם שני ניצחונות לעומת הפסד בודד. לאחר מחצית ראשונה צמודה ברצלונה ברחה ליתרון דו ספרתי ולמעשה גמרה את המשחק. המארחת לא הצליחה להגיב וירדה מנוצחת בפעם השלישית העונה, והיא עדיין ללא ניצחון ביורוליג. יאן וסלי, ניקולה לאפרוביטולה ואלכס אברינס (14 נקודות כ"א) הוליכו את קלעי המנצחת, ושאראס עם ניצחון שני ברציפות.

פרטיזן בלגרד - מילאנו 80:75

הפסד נוסף לחבורה של ז'ליקו אוברדוביץ', שעדיין ללא ניצחון העונה ביורוליג. פרטיזן פתחה דווקא היטב מול הקהל הביתי והובילה ביתרון דו ספרתי בסיום הרבע הראשון. עם זאת, השחקנים של אטורה מסינה לא נבהלו, קיזזו אט אט את הפער ונטלו את ההובלה ברבע השלישי. ים מדר סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה ביורוליג אצל פרטיזן כשקלע 10 נקודות ומסר 4 אסיסטים, זאק לידיי היה נהדר עם 23 נקודות אך זה לא הספיק מול ערב נפלא של שאבון שילדס שסיים עם 25 נקודות והוביל את מילאנו למאזן חיובי, 1:2.

ז'לגיריס קובנה - וירטוס בולוניה 65:68

מזל טוב לז'לגיריס קובנה, שהשיגה הערב את ניצחון הבכורה שלה ביורוליג. הליטאים, שרבים סימנו אותם לפני תחילת העונה כקבוצה החלשה ביורליג, נראו לא טוב ופיגרו לכל אורך המחצית הראשונה, אך התעוררו ברבע השלישי ונטלו את ההובלה ברבע הרביעי בדרך לניצחון ביתי. וירטוס קיוותה לעלות למאזן חיובי אך סבלה מיום לא טוב של מרבית כוכביה, כאשר קייל ווימס היה היחיד שקלע בספרות כפולות אצל האורחת (17). בצד השני היו אלה איגנס בראזדייקיס (14) ורולנדס סמיתס (13) שהוליכו את קלעי המנצחת.