מה שקרה הלילה (בין שלישי לרביעי) ברוקט מורגג' פילדהאוס בקליבלנד לא היה אמור לקרות. בוסטון צעדה כבר ביתרון 71:93 על הקאבלירס, 9 דקות לסיום - אבל אז החל המופע של דין ווייד.
הפורוורד האלמוני קלע 3 נקודות בשלושת הרבעים הראשונים, אך ברבע הרביעי קלע 20, מתוכן 5 שלשות, ו-19 שניות לסיום קינח עם הדובדבן שעל הקצפת - דאנק שקבע 104:105 לקליבלנד. למעשה, זה היה סל הניצחון של הקאבס על הקבוצה בעלת המאזן הטוב ביותר ב-NBA, שכאמור הובילה ב-22 הפרש במהלך אותו רבע ועד הלילה עמדה על רצף של 11 ניצחונות.
2 צפייה בגלריה
שחקן קליבלנד קאבלירס דין ווייד
שחקן קליבלנד קאבלירס דין ווייד
הגיבור החדש של קליבלנד. דין ווייד
( Ken Blaze/Reuters)
מה שעוד יותר מדהים לגבי ווייד זה שהוא כלל לא נבחר בדראפט. במהלך עונת 2019/20 הוא חתם על חוזה דו כיווני בקליבלנד והצליח למצוא את מקומו בסגל, אך הוא ממש לא נחשב לשחקן בכיר. רחוק מכך. ממוצעיו העונה עומדים על 5.1 נקודות ו-4 ריבאונדים למשחק, ובעשרת המשחקים האחרונים הוא קלע 1.8 נקודות בממוצע ב-13.4 דקות. הלילה, לאור פציעתו של הכוכב דונובן מיצ'ל, שכלל לא התלבש, וגם זו של אוון מובלי, שירד מהפרקט ברבע השלישי, הוא זכה להזדמנות שלו לתהילה - ולקח אותה בשתי ידיים.
נתון משוגע נוסף מהמשחק: במהלך הרבע הרביעי, כאמור, ווייד קלע 20 נקודות. בוסטון כולה קלעה 17 בלבד ברבע המכריע. 23 הנקודות שקלע הן שיא קריירה עבור ווייד, שבסיום המשחק אמר ש"הטבעת נראתה כמו בריכה".
המשחק הזה היה סוג של דז'ה וו. רק לפני שמונה ימים מול דאלאס נהנתה קליבלנד מסל ניצחון בלתי נתפס של הגארד מקס סטרוס, שסיפק גם הוא תצוגה מופלאה ברבע האחרון עם חמש שלשות, והנה הקאבס מוצאים גיבור חדש שממצב אותם כקבוצה הווינרית של התקופה האחרונה בליגה.
2 צפייה בגלריה
שחקן קליבלנד קאבלירס דין ווייד עם טראוויס קלסי
שחקן קליבלנד קאבלירס דין ווייד עם טראוויס קלסי
חגגו יחד בסיום. ווייד עם טראוויס קלסי
( Ken Blaze/Reuters)
אלוף הסופרבול הטרי, טראוויס קלסי - שהביע את התלהבותו אחרי סל הניצחון של סטרוס בשבוע שעבר, נכח באולם ויחד עם אחיו, ג'ייסון (מפילדלפיה איגלס), והלהיב את הקהל. בסיום הוא חגג עם ווייד, שסיפר: "הוא אמר לי בסיום שאם הכדורסל לא יסתדר, אוכל להיות טייט אנד מוצלח ב-NFL, כי יש לי ידיים טובות".
מאמן קליבלנד, ג'יי.בי ביקרסטאף, התייחס להצגה של ווייד: "הוא שחקן מאוד מגוון, הוא לא רק זורק שלשות. אנחנו יודעים איזה דברים הוא יכול לעשות בהגנה, אבל הפעם משחק ההתקפה שלו פשוט היה נפלא. האמונה, הביטחון, זה הגרעין והבסיס של דין ווייד".