היחסים בין סין ל-NBA שוב עלו על שרטון. ציוץ בן שתי דקות של אנס קאנטר, שחקנה הטורקי של בוסטון, הוביל לכך ששידור המשחק של הקרוב של הסלטיקס מול ניו יורק הוסר מלוח השידורים בסין.
קאנטר צייץ תמיכה בטיבט, ששטחה הרב שייך כיום לסין - ועורר מהומה אדירה. בין השאר, אמר באותו סרטון שהעלה לחשבון הטוויטר והאינסטגרם שלו: "אני כאן כדי להוסיף את קולי ולדבר על המתרחש בטיבט. תחת השלטון הסיני האכזרי. הזכויות והחירויות הבסיסיות של העם הטיבטי אינן קיימות".
1 צפייה בגלריה
אנס קאנטר
אנס קאנטר
עורר מהומת ענק. קאנטר
(צילום: AP)
קאנטר כינה, בין השאר, את נשיא סין שי ג'ינפינג כ"דיקטטור אכזרי" ובסרטון לבש חולצה עם דמותו של הדלאי לאמה, מנהיגה הרוחני הגולה של טיבט. דובר משרד החוץ הסיני, וואנג וונבין, הגיב ואמר כי קאנטר "מנסה למשוך תשומת לב" וכי דבריו "לא היו צריכים להיאמר".
"לעולם לא נקבל את ההתקפות האלה כדי להכפיש את התפתחותה והתקדמותה של טיבט", אמר וונבין. אגב, גם שידורים חוזרים של משחקי הסלטיקס הוסרו לגמרי מכלי התקשורת במדינה.
כזכור, לפני שנתיים סערו הרוחות בין סין ל-NBA כאשר הג'נרל מנג'ר של יוסטון רוקטס בזמנו, דריל מוריי, צייץ תמיכה במחאות הפרו דמוקרטיות בהונג-קונג, שגרמו לסערת ענק. מוריי לבסוף התנצל, אבל הנזק הכלכלי ל-NBA מאותו ציוץ היה גדול. החרם הסיני נאמד בכמה עשרות - ואולי מאות - מיליוני דולרים.