כל מי שחיכה במתח במשך יומיים כדי לגלות אם דני אבדיה אכן התגבר במהירות על הנקע בקרסול ממשחק הפתיחה באינדיאנה, ראה אותו הלילה (בין שישי לשבת) עולה כמו חדש למשחק הבית הראשון לעונה של וושינגטון. הישראלי שמר על מקומו בחמישייה, ועזר לוויזארדס להשתדרג למאזן 0:2 עם ניצחון 102:104 על שיקגו (1:1).
אבדיה, כפי שהיה ברור גם בדקות שלפני הפציעה במשחק הקודם, יתקשה לקבל כדורים בהתקפה כשהוא משחק לצד השמות המובילים, אבל נתן תרומה מצוינת מסביב – כולל ההגנה, כרגיל, שם נע בין שמירה על הסופרסטאר דמאר דרוזן לעזרה מול ניקולה ווצ'ביץ' הענק. ב-23 דקות הישראלי קלע 6 נקודות (2 מ-4 מהשדה, 2 מ-2 משלוש), והוסיף 10 ריבאונדים, 4 אסיסטים, חטיפה וחסימה. אבדיה סיים גם עם חמש עבירות ואיבוד. כשהיה על המגרש וושינגטון עמדה על פלוס 16, הגבוה בקבוצה אחרי קריסטפס פורזינגיס (17).
4 צפייה בגלריה
אבדיה שומר על דרוזן
אבדיה שומר על דרוזן
תרומה מצוינת, כולל בהגנה. אבדיה שומר על דרוזן
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
פורזינגיס וקוזמה
פורזינגיס וקוזמה
כבר במאזן 0:2 מפתיחת העונה. פורזינגיס וקוזמה יכולים בהחלט לחייך
(צילום: רויטרס)
שיקגו הגיעה בלי שני שחקני חמישייה פצועים, לונזו בול וזאק לאבין, אבל ברבע הראשון ווצ'ביץ' ואיו דוסונמו דחפו אותה, בזמן שוושינגטון הלכה שוב ושוב אל שלישיית הכוכבים, כשבראדלי ביל חודר לסל ופורזינגיס וקייל קוזמה קולעים מרחוק. אבדיה היה אחראי למהלך יפה של חטיפה ואסיסט להטבעה של קוזמה, והוחלף אחרי מעט יותר מחמש דקות אחרי עבירה על ווצ'ביץ', שריקה שתיסכלה אותו באופן ניכר כפי שאפשר היה לראות כשירד לספסל.
הרבע הראשון הסתיים ב-26:30 לבולס, והשני התאפיין בכדורסל רע למדי של מחליפי שני הצדדים, כשרוי האצ'ימורה היחיד בוויזארדס שהשאיר את הקבוצה במשחק עם עשר נקודות. ברגע שההרכב החזק של וושינגטון חזר, כולל אבדיה, המארחת השתלטה במהירות על המשחק עם ריצת 0:12, כשדני מתחיל לשאוב כדורים חוזרים ולחלק מסירות גדולות, כולל אחת על מגרש שלם לקוזמה שלא הסתיימה בסל רק בגלל עבירה. הסיבה היחידה להפרש החד-ספרתי בהפסקה, 50:56, הייתה דרוזן שנתן לשיקגו חמצן.
4 צפייה בגלריה
אבדיה וקוזמה מנסים לעצור את קרוסו
אבדיה וקוזמה מנסים לעצור את קרוסו
אבדיה וקוזמה מנסים לעצור את קרוסו
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
ביל חוגג
ביל חוגג
ביל בטירוף אחרי סל הניצחון
(צילום: AFP)
קוזמה פתח את המחצית השנייה בשתי שלשות רצופות ששחו את שיקגו לפסק זמן תוך פחות מדקה של כדורסל. הוא לא עזר, והוויזארדס המשיכו בשליטה המוחלטת. כאן הגיעו הנקודות הראשונות של אבדיה, בשלשה חופשית מהפינה אחרי מהלך שהתחיל בחסימה מדהימה של ביל על דוסונמו. אחרי בדיוק חצי מהרבע אבדיה ירד שוב לנוח ביתרון שיא של 17 נקודות, ומשם ווס אנסלד שוב ראה את המחליפים שלו מאכזבים. במהירות, תוך דקות, דרוזן והוותיקים גוראן דראגיץ' ואנדרה דראמונד חתכו את הפער, עד ל-74:77 של המארחת בסיום הרבע.
הירידה של דרוזן למנוחה איפשרה לחמישייה השנייה של וושינגטון לשמור איכשהו על ההפרש הקטן, ואנסלד הצליח לתת עוד כמה דקות התאוששות להרכב הפותח. הדומיננטיות לא הייתה דומה למה שקרה בתחילת הרבע השלישי כאשר השמות הבכירים חזרו, אבל השלשה השנייה של אבדיה במשחק סייעה לשמור על מרחק ביטחון. 1:19 דקות לסיום פורזינגיס יצא בשש עבירות, ודרוזן השווה פעמיים, אבל ביל לקח אחריות (11 נקודות ברבע האחרון) וקלע סל ניצחון נהדר 7 שניות לסיום, 100:102, כשדרוזן מחטיא שלשה על הבאזר.
אבדיה זוכה למחמאות מהעיתונאים
קוזמה הוביל את וושינגטון עם 26 נקודות, ביל סיים עם 19 ו-8 אסיסטים, פורזינגיס קלע 14 והאצ'ימורה 12. דרוזן קלע 32 לזכות הבולס, שקיבלו גם 24 מווצ'ביץ' (12 מ-12 מהקו).