האמת, אף אחד לא שמע על דני וולף עד הקיץ האחרון. משחקן אלמוני הפך וולף, בזכות מדליית הכסף עם נבחרת העתודה באליפות אירופה, לסנטר העתיד של הכדורסל הישראלי. ואם פה הוא מוכר, החל מהלילה (בין שישי לשבת) הוא גם עלה לראש הכותרות הספורטיביות בארה"ב. בזכות טורניר המכללות שמשגע את אמריקה, אלא מה.
וולף וייל הדהימו את אוברון בסיבוב הראשון, כשחזרו מפיגור דו-ספרתי עמוק בתוך המחצית השנייה בדרך לניצחון 76:78 - השני בלבד בתולדות האוניברסיטה בטורניר ה-NCAA. וולף סיים עם 13 נקודות (4 מ-15 מהשדה), 5 ריבאונדים, 3 אסיסטים וחטיפה ב-33 דקות, אבל בעיקר דייק בארבע זריקות עונשין בקלאץ' (בניגוד, למי שזוכר, בגמר אליפות אירופה לעתודה מול צרפת).
3 צפייה בגלריה
דני וולף והחברים חוגגים בחדר ההלבשה
דני וולף והחברים חוגגים בחדר ההלבשה
דני וולף והחברים חוגגים בחדר ההלבשה
(צילום: Steph Chambers / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
דני וולף
דני וולף
ערב מרגש. וולף
(צילום: Robert Johnson / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
אוברון (מדורגת 4 באזור שלה) של המאמן היהודי ברוס פרל סומנה כאחת המועמדות לזכות בטורניר המכללות. היא אף הוליכה 58:68, קצת יותר משבע דקות לסיום, אלא שייל רצה 8:20 ורשמה סנסציה ענקית. בסיבוב הבא מחכה לייל עוד יריבה קשה, פיינליסטית העונה שעברה, סן דייגו סטייט.
בארה"ב פרגנו לוולף. "הוא סבל מערב קליעה רע, אבל עדיין ידע לשמור על קור רוח במאני-טיים והראה ממה הוא עשוי", כתבו בתקשורת האמריקאית. "הוכיח למה מדברים עליו כשחקן שאולי יגיע יום אחד ל-NBA". על הניצחון המפתיע של ייל, נכתב: "היא היממה היום את כל ארה"ב ושמה את האוניברסיטה על מפת הכדורסל".
3 צפייה בגלריה
דני וולף
דני וולף
"ידע לשמור על קור רוח במאני-טיים והראה ממה הוא עשוי"
(צילום: Steph Chambers / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
פרל, שאף ביקר בישראל עם קבוצתו בקיץ 2022, החמיא בסיום לסנטר הצעיר: "כיהודי-אמריקאי אני גאה בו, הוא אחד השחקנים היהודים הגדולים באמריקה".
יוסטון (ראשונה באזור שלה) של עמנואל שארפ לא התקשתה ב-46:86 על לונגווד. בנו של שחקן מכבי ת"א לשעבר סיים עם 13 נקודות (4 מ-10) ב-29 דקות.