תחושת גאווה מהולה בעצב הייתה התחושה אתמול (ראשון) בקרב אנשי ושחקני נבחרת העתודה של ישראל, שזכתה במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 20 שנערכה בהרקליון שביוון. החבורה של אלעד חסין הייתה קרובה מאוד להדהים את צרפת האימתנית בגמר, אך בסופו של דבר האיכות של היריבה הכריעה, והכחולים-לבנים ירדו מנוצחים 89:79 אחרי הארכה.
השחקנים היו מאוד עצובים ומאוכזבים בסיום. דקה אחרי שהסתיים המשחק נועם יעקב שהצטיין עם 31 נקודות ונבחר לחמישיית הטורניר נצפה בוכה ללא הפסקה ומחבק את אביו. גם המתאזרח דני וולף מירר בבכי על הפרקט אחרי שבמצב של 72:72, כשנותרו 17 שניות לסיום הוא החטיא זריקה מהעונשין שהייתה יכולה לשנות את כל התמונה. עם זאת, הכחולים-לבנים יצאו מאוד גאים בעצמם אחרי העבודה הקשה, המחויבות ורוח הלחימה שהם הציגו בשבוע האחרון, בטח כשהוא הסתיים עם מדליית הכסף.
3 צפייה בגלריה
דני וולף ונועם יעקב
דני וולף ונועם יעקב
התפרקו בסיום. דני וולף ונועם יעקב
(צילום: אפרת עמורבן)
קולות הרקע מסביב לנבחרת עוד לפני תחילת הטורניר לימדו על מידת השאיפות המועטת. המחשבה העיקרית הייתה לשמור את נבחרת העתודה בדרג א' אבל אז שחקניו של אלעד חסין, שנחשבו כמעט אלמוניים עד לפני שבוע, פשוט הצליחו להפתיע את כולם עם ניצחון ענקי על נבחרת ספרד, הפייבוריטית לזכייה דאז, ומאותו רגע פשוט המשיכו לדהור עד לגמר.

"אינץ' אחד מהזהב"

"זו תחושה קשה. הגענו כ״כ רחוק והיינו כ״כ קרובים", אמר נועם יעקב בסיום. "אני מאוד גאה בנבחרת הזאת. עשינו דרך מדהימה ואני פשוט שמח שהייתי חלק מזה. לא היה אכפת לי מה אנשים מסביב אמרו עליי או על הנבחרת, אני ידעתי מה אנחנו יכולים לעשות. הוכחנו לכולם שאנחנו הרבה יותר ממה שחשבו, אני פשוט גאה בכל החברים פה לקבוצה שהשתקנו את כולם ועשינו את שלנו, ומגיע המון קרדיט לאלעד (חסין) על זה שהוא ידע איך להשאיר אותנו דבקים במטרה".
יעקב סיים את שבעת המשחקים בטורניר עם ממוצע של 16 נקודות, 4.4 ריבאונדים ו-7.6 אסיסטים. על היכולת האישית שלו הוא הוסיף: "אני לא חושב שאישית הייתי הכי טוב שאני יכול. לא הייתי מספיק טוב מהעונשין, היו לי יותר מדי איבודים, עשיתי טורניר טוב אבל זה לא מה שחשוב".
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת העתודה חוגגים
שחקני נבחרת העתודה חוגגים
איש לא חשב שיגיעו כל כך רחוק. שחקני נבחרת העתודה
(צילום: אתר פיב"א )
המאמן אלעד חסין הוסיף: "לצד התחושה של האכזבה יש לנו גאווה גדולה. עשינו פה משהו שאף אחד לא האמין שנעשה. אף אחד לא נתן לנו סיכוי. המטרות שלנו היו להישאר דרג, וככל שהתקדם הטורניר גם השחקנים יותר התחברו ביחד, והרגישו הרבה יותר ביטחון. נתנו פה פייט, היינו רחוקים אינץ׳ אחד מלזכות בזהב".

כוכב נולד

מי שללא ספק תפס את התואר "הפתעת הטורניר", הוא המתאזרח דני (דניאל) וולף, שסיים עם ממוצעים של 17.7 נקודות, 12 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים. וולף למעשה היה גורם ההפתעה של הנבחרת הזאת מאחר והוא לא מוכר לחובבי הכדורסל בארץ ובכלל, בכל זאת הסנטר המשחק באוניברסיטת ייל, עם כל האלמוניות שלו, גרם לנבחרות האחרות פשוט לא להיות מוכנות לסנטר העצום שגם התחבר בצורה בלתי רגילה לנבחרת, מה שלא מובן מאליו, מאחר ומדובר בשחקן שלא גדל בישראל, לא מכיר את השחקנים וגם לא את הצות המקצועי, אבל במהרה התחבר והפך להיות חלק בלתי נפרד מהנבחרת מקצועית וחברתית.
"דני הוא שחקן מיוחד", אמר חסין. "יש את התוכנית כוכב נולד, אז זה הוא. הוא שחקן ברמות הגבוהות ביותר. נאבקנו כל הדרך כדי שהוא יהיה פה, היה מאמץ של הרבה מאוד גורמים. כשהוא הגיע להתאמן איתנו כבר מהרגע הראשון ידענו שהוא השחקן בשבילנו. הוא שיחק כאילו הוא משחק בנבחרות כבר עשור, הוא בכה כאילו הוא חי במדינת ישראל, והוא לא. אבל כל זה רק מראה מי הוא, הוא מחובר מאוד למדינה, הוא היה כאן עוד לפני העתודה, חגג פה בר מצווה בכותל".
3 צפייה בגלריה
דניאף וולף עם אוהד
דניאף וולף עם אוהד
"שחקן לרמות הגבוהות ביותר". דניאל וולף עם אוהד
(צילום: אתר פיב"א )
חסין המשיך: "זה הסוד של הנבחרת הזאת. ישראלי-אמריקאי, ישראלי עם דרכון אירופאי, ישראלי מרוקאי, ישראלי אשכנזי, ישראלי מהקיבוץ או ישראלי מהצפון והדרום, אבל אנחנו יחידה אחת ונבחרת אחת. וזה אולי מסר למדינה שלנו - רק ביחד. זה המהות של הכל, לתת את הכל אחד למען השני, לא רק אני, אני ואני, אלא אנחנו. והם עשו את זה בענק".
וולף עצמו אמר בסיום: "ההפסד הזה היה שובר לב. אני שמח בשביל השחקנים כאן ובשביל הצוות המקצועי, ברור שהלוואי והיינו יוצאים עם מדליית הזהב, אבל אנחנו מביאים הביתה מדליה, וזה עניין גדול. רציתי רק לנצח עבור הקבוצה הזאת, עשיתי את הכי טוב שאני יכול כדי לעשות את זה. לייצג את נבחרת ישראל הייתה חוויה יוצאת דופן, נראה מה צופן העתיד, אבל באמת שהייתי גאה לייצג את הנבחרת בשבועיים האחרונים״ בנבחרת ישראל הבוגרת שתתכנס השבוע לקראת טורניר קדם-קדם אולימיפי כבר לוטשים עיניים לעבר הסנטר ושוקלים בחיוב להזמין אותו לאימונים הראשונים של הנבחרת במידה והוא יסכים לכך.
באיגוד הכדורסל ובנבחרת עצמה מאוד מרוצים מההישג הגדול אבל כבר מסתכלים קדימה וחושבים על הסגל שיבנה לאליפות אירופה הבאה. מי שיישאר בסגל הוא הכוכב ומי שאחראי על ניהול המשחק, נועם יעקב. בנבחרת צופים שהוא יגיע בקיץ הבא כשחקן שלם ומנוסה יותר, בטח כשכבר וילרבאן הודיעה שהוא יהיה חלק מהסגל ויקבל תפקיד משמעותי בעונה הקרובה. מלבד השחקנים שימשיכו לאליפות נוספת, מי שצפוי להצטרף הוא בן שרף, שבאיגוד החליטו שישחק עוד קיץ עם נבחרת הנוער (אך לבסוף הוא נפצע).