זה יכול היה להיות הניצחון הגדול ביותר של וושינגטון העונה. הוויזארדס כבר הוליכו הבוקר (שישי) 128:131 בקריפטו ארנה על לוס אנג'לס לייקרס, קצת פחות מארבע דקות לסיום ההארכה. רק שמי שחייכו לבסוף אחרונים היו אלה לברון ג'יימס וחבריו. שהצליחו עד לסיום לרוץ 0:6 ולסמן 'וי' ביתי עם 131:134 קשה מהצפוי, יממה לאחר שביצעו קאמבק הרבה יותר מטורף בדרבי מול הקליפרס.
"בעיניי היה משחק מעולה", אמר בסיום מאמן הוויזארדס, בראיין קיף. "דיברנו על להיות קרובים לאורך כל 48 הדקות ולהיות יציבים עם הכדורסל שלנו. בסוף זה הסתיים אחרי 53 דקות. שיחקנו משחק שלם, השחקנים שיחקו חזק ובצורה עקבית, חלקו את הכדור ועשו את כל מה שדרשנו מהם. פשוט לא הצלחנו להשיג את הניצחון".
2 צפייה בגלריה
אבדיה מול הייז
אבדיה מול הייז
אבדיה מול הייז. שב לפרקט - ורשם דאבל-דאבל
(צילום: Jayne Kamin-Oncea-USA TODAY Sports)
וזו הבעיה העיקרית של וושינגטון העונה. ההפסד ללייקרס היה ה-13 ברציפות של הקבוצה והמאזן בהתאם: 50:9 אומלל - הגרוע ביותר ב-NBA. מול קבוצות בעלות מאזן חיובי - הוויזארדס ניצבים שוב במקום האחרון בליגה - 37:1 (הניצחון הבודד, למי ששואל, הושג מול אינדיאנה). אם המגמה הזו תימשך, לפחות על-פי הלו"ז עד לסיום העונה, וושינגטון תסיים את 2023/24 עם 15 ניצחונות בלבד.
אגב, ב-3:50 הדקות האחרונות, וביתרון פלוס שלוש, הוויזארדס רשמו חמש החטאות ושני איבודים - על כולם אחראים דווקא שני השחקנים הבולטים של הקבוצה הלילה, קייל קוזמה וג'ורדן פול. "היה צריך כל-כך הרבה שטויות של וושינגטון כדי שהלייקרס יגנבו את המשחק", צייץ העיתונאי המוערך סם קווין. "אני אומר את זה ממקום של אהבה - אף קבוצה מעולם לא הפיקה רגעים כל כך משעשעים. אני המום מהוויזארדס".
2 צפייה בגלריה
לברון מול אבדיה
לברון מול אבדיה
משחק הגנה נהדר. אבדיה מול לברון
(צילום: Jayne Kamin-Oncea-USA TODAY Sports)
מלבד קוזמה ופול, גם דני אבדיה סיפק משחק נהדר, שכלל שורה סטטיסטית של 15 נקודות (5 מ-10 מהשדה, 3 מ-5 לשלוש ו-2 מ-2 מהקו), 15 ריבאונדים, 5 אסיסטים וחטיפה ב-43 דקות על הפרקט (שיא קריירה). הפורוורד הישראלי, ששב למגרשים אחרי שלושה משחקי היעדרות בשל פציעה, קלע 8 נקודות כבר ב-6 הדקות הראשונות של המשחק. ביתר הזמן בעיקר הציג משחק הגנה נהדר, כששמר לא פעם על לברון ג'יימס.
המהלך שייזכר מהמשחק הזה גם קשור לאבדיה. ביתרון 131:133 של הלייקרס, חדר הישראלי לצבע, דחף את לברון וראה את השופטים שורקים לעבירה דווקא לחובת קינג ג'יימס. מאמן אל.איי, דרווין האם השתמש בצ'אלנג' שלו, וההחלטה שונתה. יש שיגידו לא בצדק.
ועדיין, אבדיה זכה למחמאות התקשורת המסקרת את הוויזארדס. העיתונאי ג'סטין רוסו ציין כי "אבדיה חייב לשחק בקבוצה טובה. הבחור הזה יודע לשחק כדורסל". בחשבון הטוויטר DC Sports Buzz כתבו: "זה סימן טוב מאוד שאבדיה מספק משחק של 15/5/5, וזה נראה כמעט כמו משחק שקט עבורו. הוא שחקן לקבוצה מנצחת, זה מרגש לראות את ההתקדמות שלו בשנים האחרונות".