שוב תופעת ההימורים ב-NBA עולה לכותרות בארה"ב. ב-ESPN דווח כי הליגה פתחה בחקירה בעקבות חשד לאי-סדרים הקשורים להימורים מצד שחקן טורונטו ראפטורס, ג'ונטיי פורטאר.
אחד המשחקים החשודים הוא מה-26 בינואר, כשטורונטו התמודדה נגד לוס אנג'לס קליפרס. כמות חריגה של הימורים התקבלה על הסטטיסטיקה של פורטר, שבאותו משחק ירד מהפרקט כעבור ארבע דקות בלבד לאחר שהתלונן על פציעה בעינו (שם ספג מכה במשחק שקדם למפגש עם הקליפרס).
1 צפייה בגלריה
שחקן טורונטו ראפטורס ג'ונטיי פורטר
שחקן טורונטו ראפטורס ג'ונטיי פורטר
בליגה פתחו בחקירה. ג'ונטיי פורטר
(Rick Osentoski/Reuters)
מנתונים שפורסמו באתר ההימורים DraftKings, הליין עליו מרבית המהמרים שמו את כספם היה בנוגע לכך שפורטר לא יקלע אף שלשה, ואכן - השחקן לא זרק אפילו פעם אחת מעבר לקשת. גם בנוגע לנתונים אחרים של פורטר נרשמה כמות חריגה של הימורים.
בנוסף, הליגה בודקת את התנהלותו של פורטר במשחק מהזמן האחרון. ב-20 במארס (לפני שישה ימים), במשחק של הראפטורס נגד סקרמנטו, שוב פורטר נאלץ לצאת מוקדם, הפעם הטענה הייתה כי חולה. גם במקרה זה ההימורים על הסטטיסטיקה שלו (שיקלע פחות מ-7.5 נקודות ויקח פחות מ-5.5 ריבאונדים) היה המבוקש ביותר.
"אנשים עשו כל מה שביכולתם כדי להמר על הסטטיסטיקה של פורטר", צוטט מקור בדיווח של ESPN אחרי אותו משחק נגד הקליפרס בינואר. "לאחר מכן, במשחק נגד סקרמנטו, קרה בדיוק אותו דבר - הרבה אנשים רצו לשים את הכסף שהוא לא יגיע לנתונים שבליין ההימורים".
כזכור, לפני חמישה ימים בלבד חשף מאמן קליבלנד ג'יי.בי ביקרסטאף כי קיבל איומים על משפחתו ממהמרים: "הם השיגו את מספר הטלפון שלי ושלחו לי הודעות מטורפות. הם אמרו שהם יודעים איפה הילדים שלי לומדים ודברים דומים. נחצו כל הקווים. אנחנו הולכים על חבל דק, וזה הופך להיות מסוכן". גם כוכב אינדיאנה, טייריס הליברטון, התייחס לתופעה וטען ש"לפעמים אני מרגיש כמו כלי במשחק".