סופה של תקופה. קנדייס פארקר, אחת משחקניות הכדורסל הטובות והמוכרות בהיסטוריה, הודיעה על פרישה מהמשחק בגיל 38.
בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה, כתבה, בין השאר: "הבטחתי שלעולם לא ארמה את המשחק ושאני אשאיר אותו במקום טוב יותר ממה שנכנסתי אליו. המתחרה שבי תמיד רוצה עוד שנה, אבל הגיע הזמן. הלב והגוף שלי ידעו, אבל הייתי צריכה לתת למוח זמן לקבל את זה".
4 צפייה בגלריה
קנדייס פארקר
קנדייס פארקר
פורשת בגיל 38. פארקר
(צילום: Ethan Miller / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הפוסט בו הודיעה על פרישה מכדורסל
לספרי ההיסטוריה של הכדורסל האמריקאי נכנסה פארקר, אחותו של אנתוני - כוכב מכבי ת"א בעבר - ב-19 במרץ 2006, אז עוד כשחקנית במכללת טנסי, שמשחק שגרתי בסיבוב הראשון של טורניר ה-NCAA מול ארמי הקטנה גרם להייפ בלתי נתפס. יותר נכון, שתי ההטבעות באותו ערב. פארקר הפכה אז לשחקנית הרביעית שהטביעה בקולג'ים ולראשונה שעשתה זו פעמיים במשחק אחד, בניצחון הענק 54:102.
בהמשך נבחרה ראשונה בדראפט ה-WNBA על-ידי לוס אנג'לס ספארקס וזכתה בשלוש אליפויות בשלוש קבוצות שונות (היחידה בהיסטוריה): ב-2016 עם אל-איי, ב-2021 עם שיקגו ואשתקד במדי לאס וגאס. בין לבין, בשל העובדה כי ה-WNBA נמשכת רק מיוני עד אוקטובר, ניסתה את מזלה מעבר לים וכיכבה גם ברוסיה, טורקיה וסין. כמו כן, זכתה בשתי מדליות זהב אולימפיות עם נבחרת ארה"ב (2008 ו-2012).
4 צפייה בגלריה
עם האליפות הראשונה במדי הספארקס ב-2016
עם האליפות הראשונה במדי הספארקס ב-2016
עם האליפות הראשונה במדי הספארקס ב-2016
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
פארקר מאושרת
פארקר מאושרת
חוגגת את האליפות עם שיקגו ב-2021
(צילום: AP)
לכותרות בארה"ב עלתה עוד כשהייתה בת 17. פארקר אז ניצחה בתחרות ההטבעות של המקדונלד'ס אול-אמריקן - אולסטאר התיכונים אם תרצו - את ג'יי.אר סמית' וג'וש סמית', לימים שחקנים משמעותיים ב-NBA. ב-ESPN כינו אז את הפלא כאחד משלושת אירועי ספורט הנשים הגדולים בארה"ב, לצד ניצחון בילי ג'ין קינג על בובי ריגס וזכיית נבחרת הכדורגל בזהב האולימפי.
פארקר הייתה נשואה בעבר לשחקן ה-NBA שלדון וויליאמס, ממנו יש לה ילדה. לפני פחות משנתיים הפתיעה כשהודיעה כי התחתנה עם אנה פטרקובה, כדורסלנית, נבחרת רוסיה, לשעבר ובפברואר אשתקד הביאו יחד בן לעולם.
4 צפייה בגלריה
קנדייס פארקר
קנדייס פארקר
אגדת כדורסל. פארקר
(צילום: AP)
"אנתוני הוא אחי הגדול ותמיד היה ויהיה הגיבור שלי", סיפרה פארקר בראיון מיוחד ל-ynet בשנה שעברה. "הדרך שבה הוא הפך לכדורסלן מקצועני, אחרי שהוא נבחר בדראפט ה-NBA ב-1997, זה הרגע שכנראה גרם גם לי לחשוב על המשחק הזה. על הרצון לפתח קריירה. בזכותו קרוב לוודאי אני משחקת כדורסל".