יום שני שעבר, אולפני וי.יו סטודיו בלאס וגאס, שעות הצהריים המוקדמות. כמה טוב, אם תרצו, שיש עיתונאים מישראל. רגע לפני משחק פתיחת העונה של לאס וגאס אייסס, קנדייס פארקר, הרכש הכי נוצץ של אלופת ה-WNBA, בסך הכל רצתה קצת שקט מהשאלות סביב הציפיות הגדולות שמגיעות עם הצטרפותה למועדון.
בגיל 37, עם שתי אליפויות ברזומה ותואר "אחת השחקניות הטובות והמוכרות בעולם", פארקר יודעת שלא מעט עיניים יופנו אליה כבר מהרגע הראשון. לכן, כשפתאום, ביום התקשורת המסורתי, ניצב מולה עיתונאי ושואל אותה דווקא על אחיה הבכור - העיניים שלה נצצו.
6 צפייה בגלריה
קנדייס פארקר
קנדייס פארקר
בית חדש, ציפיות ישנות. פארקר במדי לאס וגאס אייסס
(צילום: Steph Chambers / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
6 צפייה בגלריה
קנדייס פארקר
קנדייס פארקר
"אנתוני הוא אחי הגדול ותמיד היה ויהיה הגיבור שלי". פארקר
(צילום: Ethan Miller / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"אנתוני הוא אחי הגדול ותמיד היה ויהיה הגיבור שלי", מודה פארקר בראיון מיוחד ל-ynet. "הדרך שבה הוא הפך לכדורסלן מקצועני, אחרי שהוא נבחר בדראפט ה-NBA ב-1997, זה הרגע שכנראה גרם גם לי לחשוב על המשחק הזה. על הרצון לפתח קריירה. בזכותו קרוב לוודאי אני משחקת כדורסל".
מרשים. "תבין, גם היום הוא הבן-אדם שאני כל הזמן מתייעצת איתו, שומעת למה שהוא אומר, לטיפים שמחלק. בקיצור, הרבה יותר מאח גדול. אחד שממש נותן לי השראה".

הכותרות והשיאים

כדי לשבור את הקרח, עוד לפני השאלה הראשונה, ציינתי בפני אחת הכוכבות הכי גדולות של הכדורסל העולמי ואייקון של ממש בארה"ב כי ישראל היא כנראה המדינה היחידה בעולם שאנתוני פארקר מוכר יותר מקנדייס. צחוק מתגלגל נשמע ברקע. קנדייס כמובן שאישרה זאת: "עד היום הוא אומר שישראל היא הבית השני שלו. הוא אוהב את המדינה שלכם וגם אני ביקרתי בה בזמנו כשהוא שיחק שם".
6 צפייה בגלריה
אנתוני פארקר
אנתוני פארקר
אנתוני פארקר. קנדייס: "בזכותו קרוב לוודאי אני משחקת כדורסל"
(צילום: AP Photo/Lindsey Wasson)
אנתוני פארקר, ואת זה כנראה כל חובב ספורט בארץ יודע, נחשב לאחד מהכוכבים הגדולים של מכבי ת"א בשנותיה הגדולות בעשור הראשון של המילניום. הוא הגיע לצהובים מאורלנדו, אי-שם בעונת 2000/01, וזכה בסופרוליג ופעמיים ביורוליג. ב-2006 שב ל-NBA ובילה שלוש עונות בטורונטו. לאחר מכן חבר ללברון ג'יימס בקליבלנד ושיחק שם עד פרישתו ב-2012. החל מ-2021 הוא משמש כג'נרל מנג'ר של אורלנדו מג'יק מה-NBA.
"מאז שהוא קיבל תפקיד ניהולי ב-NBA, אני פשוט מוקסמת ממנו מחדש", מחייכת פארקר. "הוא הגיע לאורלנדו, אבל לא יעצור שם. אני בטוחה בכישורים שלו ויודעת שהוא יישאר בתפקיד ניהולי ב-NBA לעוד הרבה שנים".
ההטבעה שנכנסה לספרי ההיסטוריה
האחות לבית משפחת פארקר, כיום בת 37, חברת פאנל קבועה בתקשורת הספורט האמריקאית ושופטת במשחקי האולסטאר בנוסף לקריירה המצליחה שלה על הפרקט, אבל לכותרות בארה"ב עלתה עוד כשהייתה בת 17. פארקר ניצחה בתחרות ההטבעות של המקדונלד'ס אול-אמריקן - אולסטאר התיכונים אם תרצו - את ג'יי.אר סמית' וג'וש סמית', לימים שחקנים משמעותיים ב-NBA. ב-ESPN כינו אז את הפלא כאחד משלושת אירועי ספורט הנשים הגדולים בארה"ב, לצד ניצחון בילי ג'ין קינג על בובי ריגס וזכיית נבחרת הכדורגל בזהב האולימפי.
לספרי ההיסטוריה של הכדורסל האמריקאי נכנסה ב-19 במרץ 2006, אז עוד כשחקנית במכללת טנסי. משחק שגרתי בסיבוב הראשון של טורניר ה-NCAA מול ארמי הקטנה גרם להייפ בלתי נתפס. יותר נכון, שתי ההטבעות באותו ערב. פארקר הפכה אז לשחקנית הרביעית שהטביעה בקולג'ים ולראשונה שעשתה זו פעמיים במשחק אחד, בניצחון הענק 54:102. בהמשך נבחרה ראשונה בדראפט ה-WNBA על-ידי לוס אנג'לס ספארקס וזכתה בשתי אליפויות (ב-2016 עם אל-איי וב-2021 עם שיקגו סקיי). בין לבין, בשל העובדה שה-WNBA משוחק מספר חודשים בשנה, ניסתה את מזה מעבר לים וכיכבה גם ברוסיה, טורקיה וסין.
6 צפייה בגלריה
פארקר, דולסון וקאפר במצעד הזכייה של שיקגו סקיי באליפות ה-WNBA
פארקר, דולסון וקאפר במצעד הזכייה של שיקגו סקיי באליפות ה-WNBA
שתי אליפויות WNBA ברזומה. פארקר עם התואר האחרון שלה - ב-2021 עם שיקגו
(צילום: רויטרס)
"אפשר להגיד שבזכות אנתוני ניסיתי גם כן את מזלי מעבר לים", מודה פארקר. "למה לא יצא לי לשחק בישראל? רציתי להיות בקבוצות שמשחקות ביורוליג ומתחרות על תארים. עד היום הוא מזכיר לי שיש לו יותר אליפויות מאשר לי".
אני גם בטוח שזה נכון. "אין מה לעשות, אנחנו משפחה תחרותית".
פארקר הפתיעה כשחשפה שאנתוני "תרם כליה לפני כמה חודשים", וכשנשאלה את שאלת השאלות: האם לדעתה היא מנצחת היום את אחיה הבכור באחד על אחת, ענתה: "אחרי מה שהוא עבר לאחרונה, אני בטוחה בזה. אני כנראה טובה יותר ממנו". אאוץ'.
6 צפייה בגלריה
ישראל כנראה המדינה היחידה בעולם שאנתוני פארקר מוכר יותר מקנדייס
ישראל כנראה המדינה היחידה בעולם שאנתוני פארקר מוכר יותר מקנדייס
ישראל כנראה המדינה היחידה בעולם שאנתוני פארקר מוכר יותר מקנדייס
(צילום: ראובן שוורץ)

היורשת דווקא מעדיפה כדורעף

פארקר הייתה נשואה בעבר לשחקן ה-NBA שלדון וויליאמס, ממנו יש לה ילדה - לאילה ניקול - כיום בת 13. לפני פחות משנתיים הפתיעה כשהודיעה כי התחתנה עם אנה פטרקובה, כדורסלנית נבחרת רוסיה לשעבר ובפברואר אשתקד הביאו יחד בן לעולם. "בתי היא אחת הסיבות שסיפרתי לכולם על הקשר הזה", אמרה פארקר. "אני תמיד אמרתי לה להיות גאה במה שהיא ולדבר בשם עצמה. אני לא רוצה שהיא תחשוב שאני מתביישת או לא גאה במשפחה שלנו".
בראיון בזמנו ל"טיים" אף חשפה כי "תמיד הייתי נגד 'לצאת מהארון' כי הרגשתי שבחברה הזו, בעידן הזה, אתה לא צריך לעשות את זה. לחברה הייתה דרך להפעיל את הלחץ הזה על אנשים לצאת החוצה, ואני הייתי נגד. המשפחה שלי ידעה, החברים, הם לא הפעילו עליי לחץ לחשוף את זה".
קנדייס ובתה לאילה
פארקר סיפרה כעת כי בתה היא גם הסיבה שעברה לשחק בלאס וגאס. "היא הגיעה איתי לכל מקום. לרוסיה, סין, טורקיה, שיקגו. הגיע הזמן שכעת אגיע אליה. זה היה טוב לשני הצדדים. אני קרובה מספיק כדי שאוכל להגיע הביתה ביום חופש, כשהיא עדיין בבית הספר. שאוכל לראות אותה משחקת כדורעף כל יום ראשון".
וכמו שהבנתם, היורשת מתרכזת כעת בעיקר בכדורעף. "היא גם משחקת כדורסל", מציינת פארקר ומוסיפה: "אבל כדורעף אצלה כרגע במקום הראשון".
6 צפייה בגלריה
קנדייס פארקר
קנדייס פארקר
"רציתי לשחק כדורסל במקום שבו אני נלחמת על תואר". פארקר
(צילום: AP Photo/Lindsey Wasson)
לשאלה לגבי הקבוצה החדשה שלה - לאס וגאס אייסס - שפתחה כבר את העונה עם שני ניצחונות משני משחקים - אמרה: "רציתי לשחק כדורסל במקום שבו אני נלחמת על תואר. הרגשתי שהקבוצה הזו נתנה את ההזדמנות הטובה ביותר. וזה מרגש להיות ליד אנשים שאני אוהבת. צ'לסי גריי היא חברה לקבוצה לשעבר ובקי האמון (המאמנת) למעשה שיחקה בנבחרת רוסיה עם אשתי, אז יש לנו היכרות. ממש מרגש לשחק איתם בקיץ הזה ולהיות חלק מהארגון הזה. אני רעבה לתארים".