נכון שהמשחק הזה לא באמת קבע או יקבע הרבה, אבל ה-113:117 של וושינגטון על מילווקי הוא ללא ספק הפתעת הלילה ב-NBA. הוויזארדס - שהם אחת משלוש הקבוצות החלשות ביותר העונה בליגה - הגיעו למשחק בסגל חסר, עם 9 שחקנים בלבד וללא קייל קוזמה, אחד מהכוכבים שלהם. זה לא הפריע לחבורה של בראיין קיף להוליך ברוב דקות ההתמודדות ולהשיג את הניצחון הגדול ביותר שלה בעונה הנוכחית.
דני אבדיה, וזה לא סוד, הוא אחד הברגים המשמעותיים בסגל של וושינגטון וגם מול הבאקס כיכב עם 23 נקודות (10 מ-17 מהשדה, 0 מ-5 משלוש, 3 מ-4 מהעונשין), 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים, חטיפה, חסימה, 3 איבודים ומדד פלוס מינוס 9+, הגבוה מבין שחקני שתי הקבוצות.
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
מחמאות מקיר לקיר. אבדיה
(צילום: Jess Rapfogel / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בכלל, הממוצעים שלו ב-20 המשחקים האחרונים מרשימים למדי: 18.7 נקודות, 9.5 ריבאונדים ועשרה דאבל-דאבלים. "קשה להעריך אנשים רק לפי מספרים, אבל השיפור שלו מובהק בשנים האחרונות והוא עושה מה שצריך לעשות", החמיא לו בסיום דווקא מאמן מילווקי, דוק ריברס.
ומה היה לאבדיה להגיד? לא מעט. "אף אחד לא האמין שננצח, אבל ניצחנו", התמוגג הפורוורד הישראלי במסיבת העיתונאים. "ידענו שזה לא משנה איזה מאזן יש לבאקס או מי משחק שם. כולם נענו לאתגר. אני שמח עבור החבורה הזאת, כי היינו זקוקים לזה. זה נותן לנו המון ביטחון וגורם לנו להאמין שאפשר לעשות דברים יפים. זה בלי ספק אחד הניצחונות הגדולים שלנו העונה, לרגעים כאלה חיכינו".
2 צפייה בגלריה
קיספרט ואבדיה
קיספרט ואבדיה
"כיף לי שמעודדים אותי". אבדיה עם קיספרט
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
במסיבת העיתונאים אחד מאנשי התקשורת אמר לאבדיה כי המשחקים שלו מושכים קהל רב של ישראלים - ומזכירים את ההתלהבות שיש מלאו מסי. "אני שמח שאתה משווה אותי למסי", אמר בחיוך לאותו עיתונאי. "התמיכה של עם ישראל היא פשוט מדהימה, במיוחד בתקופה כזאת - אנשים מגיעים ואתה נותן להם חוויה חיובית. בורכתי לעשות את זה. אני מזמין את כולם, כיף לי שאתם פה, כיף לי שמעודדים אותי".
גם בוושינגטון ידעו לפירגן לאבדיה. "החבר'ה נתנו עבודה היום", פירסם קוזמה הפצוע בסטורי שלו באינסטגרם, בצירוף תמונה של הישראלי עם קורי קיספרט (שקלע 27 נקודות). עמוד ה-X (לשעבר טוויטר) "וויזטייקס", שמסקר את הוויזארדס, התייחס ליכולת הנהדרת של הישראלי: "זה אמנם לא יקרה, אבל דני אבדיה הוא בהחלט השחקן המשתפר של עונת 2023/24".