כוכב ה-NBA ולוס אנג'לס לייקרס, לברון ג'יימס, התייצב הלילה (בין רביעי לחמישי) לצד ישראל. זאת לאחר שהליגה כבר הביעה את תמיכתה וגינתה את הטבח שנעשה על ידי חמאס בשבת, בעוטף עזה.
"החורבן בישראל טרגי ובלתי נסלח", כתב הכוכב בהודעה שפורסמה ברשתות. "האלימות ורצח של חפים מפשע על ידי חמאס הם טרור. שולח תנחומים לישראל ולקהילה היהודית מעומקי לבי. אנחנו מתפללים לשלום באזור ומחויבים להמשיך להיאבק בכל ביטוי של שנאה. בנוסף, כולנו חייבים לדאוג שהטרגדיה בישראל לא תביא לידי יותר שנאה, גזענות ואנטישמיות".
1 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
"להילחם בכל ביטוי של שנאה". ג'יימס
(צילום: Ethan Miller / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
לברון אומנם ידוע בעמדותיו האקטיביסטיות בנושאים חברתיים ופוליטיים בארה"ב, אולם בעבר ספג ביקורת על כך שהתעלם מסוגיות בינלאומית. סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס, תקף את ה-NBA, את לברון ואת חבריו לליגה על כך שלא התייצבו לצד דריל מורי, אז הג'נרל מנג'ר של יוסטון רוקטס, שביקר את המשטר בסין. "אתם נהנים לבקר את המדינה שלנו, אבל שותקים כשמדובר בחופש של אחרים", אמר אז פנס. "הליגה מתנהגת כמו חברת בת של הקומוניסטים". גם בנושא המלחמה בין רוסיה לאוקראינה טרם נשמעה עמדתו של הכוכב.
עוד לפני כן, מספר קבוצות NBA ושחקני הווה ועבר הביעו תמיכה בישראל, כאשר גם הנהלת הליגה פירסמה הודעה רשמית בה הודיעה כי היא עומדת לצד תושבי המדינה וגינתה את חמאס. גם מטעם הנהלת ה-MLS הביעו סולידריות כשגם קבוצות מליגות ה-NHL וה-NFL הצטרפו, כולל הנהלות הליגה עצמן.
גם ברחבי אירופה קבוצות כדורסל ערכו אתמול (רביעי) מחווה לזכר הנרצחים במתקפת הטרור וההרוגים בלחימה בדרום. כל משחקי היורוליג והיורוקאפ לנשים נפתחו בדקת דומייה לזכר הנופלים. זאת לאור דרישת פיב"א.
יש לציין כי אותה פיב"א הכעיסה את הקבוצות הישראליות, כשהחליטה לא לקיים דקת דומייה במשחקי ליגת האלופות, המפעל הבכיר שלה לגברים בו נוטלות חלק הפועל ירושלים והפועל חולון, אלא רק במפעלי הנשים וביורופקאפ. בנוסף, שיגרה הודעה די לקונית בדבר דחיית משחקי הקבוצות הישראליות בעקבות המלחמה בין ישראל לחמאס והמצב הבטחוני בארץ.