לוקה דונצ'יץ' רשם היום (רביעי) משחק היסטורי כשקלע 47 נקודות והוסיף 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. 47 זה הכי הרבה שאיזשהו שחקן באליפות אירופה מאז אדי טרנס שקלע עבור בלגיה 63 נקודות אי שם ב-1957. דונצ'יץ' עקף את ניקוס גאליס, שקלע 46 במדי יוון ב-1983.
זוראן דראגיץ' פרגן לדונצ'יץ' אחרי המשחק ואמר: "הוא ילד הפלא שלנו ואני שמח מאוד שהוא סלובני". מאמן סלובניה אלכסנדר סקוליץ' הוסיף: "אנחנו כבר חושבים שזה נורמלי, אבל זה לא נורמלי". אדו מוריץ' אמר: "כשלוקה מתחיל לחייך, אתה יודע שאתה בצרות".
2 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' שחקן נבחרת סלובניה
לוקה דונצ'יץ' שחקן נבחרת סלובניה
קונצרט של איש אחד. דונצ'יץ'
(צילום: EPA)
ברבע השני דונצ'יץ' קלע סל מדהים מהפינה עם יד אחת ותוך כדי קפיצה הצידה על רגל אחת. שחקן דנבר וסלובניה ולטקו קנצ'אר התייחס לסל הזה ואמר: "כשראיתי את זה חשבתי 'כן, זה הולך להיות ערב ארוך מאוד עבור צרפת'".
רכז סלובניה יאקה בלאזיץ' אמר: "הוא ווינר, יש לו מנטאליות חזקה מאוד. הוא מגיע לכל משחק עם כל האנרגיה ועם 100% מוטיבציה ולא משנה מי היריבה. כשהוא קולע כך זה בלתי ייאמן. אפילו אנחנו מופתעים מחלק מהמהלכים שלו. זו חוויה לשחק לצידו".
קלמן פרפליץ' אמר: "הוא לוקה. הוא הראה הרבה פעמים שאם תעצבן אותו, זה ייגמר לא טוב. הם שיחקו חזק מאוד מולו, הוא נזקק לתפרים בראש והוא חזר עם הופעה מדהימה". הסנטר קלינט קאפלה צייץ: "47 נקודות כאילו כלום מול צרפת חחח! לוקה השתולל".
2 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' שחקן נבחרת סלובניה מול רודי גובר שחקן נבחרת צרפת
לוקה דונצ'יץ' שחקן נבחרת סלובניה מול רודי גובר שחקן נבחרת צרפת
גובר וצרפת לא הצליחו לעצור את דונצ'יץ'
(צילום: EPA)
כשנשאל האם ההתקפה הטובה ביותר ניצחה אותו, שחקן ההגנה הטוב ביותר, אמר רודי גובר: "זה מורכב יותר. זה משחק קבוצתי. ברור שלוקה שחקן פנטסטי. הוא יכול לשנות את המשחק כמו שרק מעט שחקנים בהיסטוריה יכלו. הוא הופך את השחקנים סביבו לטובים יותר. צריך לנסות לגרום לו לעבודה בהגנה. היה לו ערב מדהים. תמיד אפשר לדבר על מה צריך לעשות נגדו ודברים כאלה, אבל הוא קלע כמה זריקות קשות מאוד. פשוט צריך להסיר בפניו את הכובע על זה".
קפטן צרפת איבן פורנייה אמר: "הוא כישרון של פעם בדור. אפשרנו לו כמה זריקות שלא קיווינו שנאפשר לו. לא הצלחנו להוציא לפועל את תכנית המשחק שלנו. כשאתה מאפשר לו לבצע שניים או שלושה מהלכים ברציפות, הוא מקבל ביטחון. ואז הוא התחיל לקלוע זריקות ממש קשות. אסור לתת לו שום דבר כי הוא מקבל ביטחון ואז הוא בלתי ניתן לעצירה".