ה-MVP החדש (ג'ואל אמביד) כבר נבחר בשבוע שעבר, אבל הלילה (בין רביעי לחמישי) ב-NBA חשפו את חמישיות העונה. האמת, לא זכינו להפתעה מרעישה. לצד כוכב פילדלפיה אפשר למצוא את לוקה דונצ'יץ' מדאלאס, שיי גילג'ס אלכסנדר מאוקלהומה סיטי, ג'ייסון טייטום מבוסטון ויאניס אנדטוקומבו ממילווקי.
דונצ'יץ' בן ה-24, יש לציין, נבחר לחמישייה הראשונה בפעם הרביעית ברציפות. בכך הוא השתווה ללארי בירד, ג'ורג' גרווין וטים דאנקן שרשמו הישג זהה בארבע השנים הראשונות שלהם ב-NBA. בנוסף, דונצ'יץ' הוא השחקן הרביעי בלבד בגיל 24 ומטה שמנפק ציון דרך שכזה בתולדות הליגה.
2 צפייה בגלריה
לברון מול דונצ'יץ'
לברון מול דונצ'יץ'
הישג מרשים. דונצ'יץ' ולברון
(צילום: רויטרס)
ויש עוד כמה מספרים מעניינים: בעוד אמביד נבחר בפעם הראשונה לחמישיית העונה, לברון הגדיל את שיא כל הזמנים שלו ל-19 הופעות באחת משלוש חמישיות העונה. סטף קרי התכבד בהופעה התשיעית שלו ואילו יאניס קיבל 100 מתוך 100 קולות לחמישייה הראשונה בדרך להופעה החמישית שלו.
אגב, בזכות הבחירות שלהם, כוכבי בוסטון ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון יוכלו לחתום על חוזה סופר-מקס: הראשון על 318 מיליון דולר, השני על 295 מיליון. המפסיד העיקרי הוא ג'ה מוראנט, שלא נבחר לאף חמישייה ובכך פספס בונוס שמן של 39 מיליון דולר. כוכבים גדולים נוספים שנותרו בחוץ: אנתוני דייויס, לאורי מרקאנן, ג'רו הולידיי, ג'יילן ברונסון ופסקל סיאקם.
2 צפייה בגלריה
יאניס ואמביד
יאניס ואמביד
שניהם בחמישייה הראשונה של העונה. יאניס ואמביד
(צילום: רויטרס)
חמישיות העונה
החמישייה הראשונה: שיי גילג'ס אלכסנדר, לוקה דונצ'יץ', ג'ייסון טייטום, יאניס אנדטוקומבו, ג'ואל אמביד.
החמישייה השנייה: סטף קרי, דונובן מיצ'ל, ג'יילן בראון, ג'ימי באטלר, ניקולה יוקיץ'.
החמישייה השלישית: דמיאן לילארד, דיארון פוקס, ג'וליוס רנדל, לברון ג'יימס, דומנטאס סאבוניס.