ברוקלין נטס הפכה בשבוע האחרון ממועמדת לאליפות לקבוצה שלא מתפקדת על הפרקט ומחוצה לו, עמוסת בעיות ועם שלל סערות שלא רוצות לעזוב אותה. כמו זו של קיירי ארווינג והפוסט שפרסם בנוגע לסרט האנטישמי, למשל.
הלילה (בין שלישי לרביעי) אגדת העבר, צ'ארלס בארקלי, קרא ל-NBA להשעות את ארווינג ובעיקר ביקר את התנהלות קומישינר הליגה, אדם סילבר. "סילבר היה צריך להשעות את קיירי", אמר בארקלי, המשמש כמובן גם כפרשן מוערך ברשת TNT. "קודם כל, סילבר יהודי. אתה לא יכול לקחת ממנו 40 מיליון דולר ולהעליב את הדת שלו. יש לך את הזכות להעליב אותו, אבל לו יש את הזכות להשעות אותך. ה-NBA עשתה טעות".
4 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
עדיין בעין הסערה. קיירי
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
אחד ממשחקיו הגרועים בקריירה. קיירי על הספסל מול שיקגו
(צילום: AFP)
בארקלי המשיך להיות תקיף: "הרחקנו וקנסנו אנשים שהפיצו השמצות הומופוביות, וזה היה הדבר הנכון לעשות, כמו אנתוני אדוורדס ממינסוטה. אם אתה פוגע את הקהילה השחורה - אתם גם צריך להיות מושעה או לקבל קנס כבד. אני לא מאמין שאנחנו מדברים על האידיוט הזה".
אגדת העבר הוסיף: "אני מאשים רק את ה-NBA. קיירי היה צריך לקבל הרחקה. אם אחד השחקנים עושה משהו - הקבוצה או הליגה צריכה לעשות משהו באופן מידי. יש לי בעיה עם הכניעה ללחץ החברתי. כבר היו צריכים לטפל בעניין הזה".
הדיון על קיירי באולפן TNT
שאקיל אוניל, חברו לפאנל של בארקלי ב-TNT, סיכם: "כואב לי שלפעמים אנחנו חייבים לשבת כאן ולשוחח על נושאים שמפלגים את המשחק. כואב לי שאנחנו צריכים לדבר על מה שהדפוק הזה עשה".
אגב, רצה הגורל והלילה רשם קיירי את אחד ממשחקיו החלשים בקריירה: 4 נקודות ב-2 מ-12 מהשדה בהפסד נוסף של הנטס (מאזן 6:2), הפעם 108:99 לשיקגו. ברוקלין, כזכור, החליטה עוד אתמול שלא לאפשר לקיירי לשוחח עם התקשורת בסיום.
4 צפייה בגלריה
קיירי והנערים היהודים
קיירי והנערים היהודים
המחאה נגד ארווינג, שלשום. ברוקלין החליטה שלא ידבר עם התקשורת
(צילום: רויטרס)
אולי גם בשל המחאה המתוכננת שנרשמה שלשום בברקלייס סנטר, אז הגיעו קבוצה מאורגנת של יהודים, ברובה בני נוער חובשי כיפות, וישבה בשורה הראשונה עם חולצות עליהן כתוב: "הילחמו באנטישמיות". אחד האוהדים שלבש את החולצה, סיפר לתקשורת המקומית בניו יורק: "אמרנו לקיירי שאנחנו אוהבים אותו, למרות שאנחנו יודעים שהוא שונא אותנו".
הסערה השנייה שאיתה נאלצים בנטס להתמודד היא ההחלטה להיפרד מהמאמן סטיב נאש כבר בתום שבעה משחקים ולמנות ככל הנראה במקומו את אימה יודוקה, כחודש וחצי חלף לאחר שהאחרון הושעה על ידי בוסטון בשל הרומן האסור עם אשת הצוות של המועדון.
4 צפייה בגלריה
דוראנט
דוראנט
הופתע מעזיבת נאש. דוראנט
(צילום: רויטרס)
"אתה תמיד בהלם כשמהלך כזה קורה", הודה קווין דוראנט כשנשאל על עזיבת נאש. "אבל זה נורמלי ב-NBA. יש תמיד תפניות מהירות בליגה, במיוחד במהלך העונה. לצערי, כשחקן אתה לא יכול לחשוב יותר מדי על זה. יש לי אימונים, משחקים".
הביקורת הגדולה היא כמובן על המינוי הצפוי של יודוקה. "כבר עכשיו הנטס הם בושה וחרפה. למנות את יודוקה רק יוסיף לכך. יודוקה מאמן טוב יותר מנאש, אבל זו בדיחה", טען מייקל רוזנברג מה"ספורטס אילוסטרייטד".
מייק וורקונוב מ"האתלטיק" הוסיף: "זה נראה רע עבור המועדון. מדובר באותו מועדון שנתן לאירווינג כוח אחרי ענייני הקורונה, אותו מועדון שלא נקט כלפיו בסקציות אחרי הפצת המידע הכוזב ברשתות החברתיות, כולל לינק לסרט אנטשימי".