עם כל הכבוד ל-22 הנקודות שקלע מול אטלנטה, מתוכן 15 ברבע האחרון (וללא החטאה מהשדה), הרגע הכי מרגש של דני אבדיה הלילה (בין רביעי לחמישי) היה על הפרקט, בסיום ההפסד 130:121 להוקס.
עשרות ישראלים מהקהילה היהודית באטלנטה הגיעו לאולם כדי לדחוף את הפורוורד בן ה-22, ובסיום המשחק - בספונטניות שרו את "התקווה", אליהם הצטרף אבדיה הנרגש כשהוא עטוף בדגל ישראל. "עבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה שהתרגשתי ככה", כתב אבדיה בסטורי שהעלה בחשבון האינסטגרם שלו. אותם אוהדים קראו במהלך המשחק "עם ישראל חי" והצטלמו - לאחר שירת ההמנון - עם אבדיה שהגיע לברך ולדבר איתם ביציע.
2 צפייה בגלריה
אבדיה חותם על דגל ישראל
אבדיה חותם על דגל ישראל
אבדיה חותם על דגל ישראל לאוהדים שהגיעו לראות אותו
(צילום: Kevin C. Cox / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
האמת, מלבד ההפסד - השלישי בארבעת המשחקים של הוויזארדס מפתיחת העונה - אבדיה יכול להיות מעודד מערב התקפי נהדר. הוא סיים, כאמור, עם 22 נקודות (10 מ-16 מהשדה, 2 מ-4 משלוש, 0 מ-1 מהעונשין) - שלוש פחות משיא הקריירה שלו ב-NBA - והוסיף גם 5 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 2 חטיפות וחסימה ב-24 דקות על הפרקט. ההופעה הטובה ביותר שלו הייתה בשבע הדקות של המשחק, אז רשם 7 מ-7 מהשדה וקלע בזמן הזה 15 נקודות.
בסוף הערב הגיע לכמות הנקודות הרביעית הכי גבוהה שלו ב-NBA ולשיא קריירה לרבע אחד. השיא הקודם, אגב, נקבע במרץ 2022 כשקלע 13 נקודות ברבע השני מול דטרויט. "דני הוא נקודת אור בפתיחת העונה של הוויזארדס", פירגן לו וויל קלייטון, בלוגר שמסקר את הקבוצה מבירת ארה"ב. "הוא קילר בהתקפות מתפרצות, קולע ב-50 אחוז מהשלוש ומשחק בביטחון ואגרסיביות. כל זה עוד לפני שמציינים את העובדה שהוא שומר על השחקן הכי טוב של הקבוצה היריבה מדי ערב".
2 צפייה בגלריה
אבדיה וקוזמה
אבדיה וקוזמה
אבדיה וקוזמה. עוד הפסד לאוסף
(צילום: Brett Davis-USA TODAY Sports)
ועדיין, וושינגטון מודל 2023/24 נראית כמי שתסיים את העונה בירכתי ה-NBA. אטלנטה כבר הוליכה במהלך המשחק ב-26 הפרש וההצגה של אבדיה הייתה בעיקר בגארבג'-טיים. סימן לדאגה הוא ג'ורדן פול, שממשיך לזרוק בלי הכרה והלילה סיים עם 5 מ-13 מהשדה בדרך ל-13 נקודות. "ג'ורדן פול מקבל אור ירוק לקחת כל זריקה שהוא רוצה, והחופש הזה יוצר כמה רגעים לא פשוטים", עקצו ב-CBS את הכוכב.
רגע ביזארי אחד התרחש קצת פחות משמונה דקות לסיום, כשוושינגטון בפיגור 79:58. פול, לא ברר למה, ניסה להלהיב את האוהדים ומסר אלי הופ לקייל קוזמה באמצעות הלוח בהתקפה מתפרצת. "קייל קוזמה וג'ורדן פול סיפקו עוד מהלך וויזארדסי טיפוסי", הייתה הכותרת ב-CBS. "זה מביך. מהלך שאף קבוצה מנצחת לא הייתה מרשה לעצמה לעשות ברגע כזה".