לברון ג'יימס עשה הלילה (בין שלישי לרביעי) צעד גדול מאוד בדרך לשבירת שיא הנקודות של קארים עבדול ג'באר, ועל הדרך התברג גם בטופ 5 של מוסרי האסיסטים בכל הזמנים כשהצעיד את לוס אנג'לס לייקרס (28:24) לניצחון על ניו-יורק ניקס (25:27), 123:129 (אחרי הארכה) במדיסון סקוור גארדן.
ואיך הוא עשה את זה? עם טריפל דאבל ראשון העונה (רק אלווין הייז, קארל מאלון וטים דאנקן עשו זאת לפניו אחרי גיל 38), עם 28 נקודות, 11 אסיסטים ו-10 ריבאונדים. בכך הוא הפך לראשון שרשם טריפל דאבל בעונתו ה-20 בליגה.
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
טריפל דאבל ראשון העונה. ג'יימס
(צילום: רויטרס )
לברון עקף את מארק ג'קסון וסטיב נאש בדרך למקום הרביעי בטבלת מוסרי האסיסטים אי פעם, כשמעליו נמצאים רק גארדים טבעיים (ג'ון סטוקטון, ג'ייסון קיד וכריס פול), ובכך הפך כעת לשחקן היחיד בהיסטוריה שנמצא בטופ 5 גם בטבלת הנקודות בכל הזמנים וגם בטבלת האסיסטים בכל הזמנים. לברון - שמוסר שבעה אסיסטים בממוצע למשחק העונה - התייחס בסיום לחלק הזה במשחק שלו: "אסיסטים? זה מדהים, זה מה שאני אוהב לעשות - לערב את חבריי לקבוצה".
"לאורך כל הקריירה אני מנסה למצוא את החברים שלי לקבוצה במקומות הנכונים, ואני יודע שהייתי חלק מקבוצות טובות, כי כדי להגיע למספר כזה של אסיסטים - צריך שהשחקנים שאתה מוסר להם יקלעו", המשיך לברון. "כשהשם שלך מוזכר לצד שחקנים אגדיים, זה תמיד כיף. שיחקתי נגד סטיב נאש המון פעמים במהלך הקריירה, יכולת המסירה שלו הייתה עילאית. מארק ג'קסון היה שחקן גדול, הוא שיחק בניקס במשך הרבה שנים והיה שחקן מיוחד. כיף לי להיות מוזכר לצד השחקנים הגדולים".
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לא ברור היכן הוא ייעצר. ג'יימס בדרך לסל
(צילום: גטי אימג'ס )
ג'יימס נמצא כעת במרחק של 89 נקודות בלבד משיא הנקודות של קארים עבדול ג'באר, שהחזיק 38 שנה. "אני בכלל לא לחוץ מהזה", הצהיר לברון בסיום המשחק. "זה רק עניין של זמן עד שאשבור אותו. אני לא הולך לשום מקום, אשאר בליגה לעוד כמה שנים לפחות".
"לא הגעתי לנקודה הזו בקריירה שלי בעזרת מחשבה על שיאים או כמה נקודות יש לי", המשיך ג'יימס. "אני פשוט משחק את המשחק בצורה הנכונה, ומנסה בכל משחק להוות איום משולש - קליעה, ריבאונדים, אסיסטים, הגנה. אני משתדל לעשות את זה מדי משחק, ונותן לגורל לקבוע לאן זה יילך".
מאמן הלייקרס דרווין האם הילל את לברון בסיום. "הוא פשוט עושה הכל, וזה מה ששחקנים גדולים עושים. זה מה שעושים הגדולים ביותר בכל הזמנים, ושם הוא נמצא בצמרת הרשימה". ואכן, בהתחשב בכושר הנוכחי שלו בגיל 38, כשהוא עדיין בשיאו ועדיין רושם מספרים נפלאים מדי משחק, לא ברור היכן לברון ג'יימס ייעצר.