קורי קיספרט היה למעשה הראשון שחשף את הכינוי החדש (והוויראלי למדי) של דני אבדיה. כבר בלילה בין שבת לראשון, אחרי ה-103:113 המרשים של וושינגטון בניו אורלינס - אחד מחבריו הטובים של הפורוורד הישראלי בקבוצה העלה ציוץ של אבדיה עם הכיתוב: "טורבו". והשאר, כמו שנהוג לומר, היסטוריה.
בימים האחרונים הכינוי הזה חרך את הרשת והוצמד לאבדיה בכל רגע. בעיקר אחרי שיא הקריירה המרשים שרשם מול סן אנטוניו - 25 נקודות ב-106:127 - הניצחון השישי ברציפות של הוויזארדס. האמת, בתחילה כולם חשבו שהוא נובע מהחגיגה של הישראלי אחרי סל חשוב או מהלך וירטואוזי.
2 צפייה בגלריה
כינוי שהפך לוויראלי. אבדיה
כינוי שהפך לוויראלי. אבדיה
כינוי שהפך לוויראלי. אבדיה
(צילום: רויטרס)
קורי קיספרט מספר לעולם לראשונה על הכינוי החדש של אבדיה
בראדלי ביל משתעשע גם הוא עם הכינוי

הכל התחיל ממשחק מחשב

מול הפליקנס בליל שבת, ברבע השלישי, מיד אחרי חטיפה וליי-אפ קל בצד השני, הוא תועד חוגג תנועה של אופנוע עם היד. אפילו האוהדים חיקו אותו והמשיכו את הבאזז. רק שאחרי אותו משחק גדול מול הספרס - התבררה למעשה הסיבה - או אם תרצו מה עומד מאחורי הכינוי הקליט.
הכל החל בכלל בגלל משחק מחשב. מונטה מוריס, מהשחקנים הוותיקים בוושינגטון, היה זה שהעניק בלי לשים לב את הכינוי "טורבו" לאבדיה, כשהשניים שיחקו זה מול זה. "שיחקנו אחד על אחד אחרי אחד האימונים ואני הייתי נגד מונטה מוריס. זה מן הסתם מיס-מץ' כי אני יותר גדול ממנו, והוא אמר שהדבר היחיד שאני רוצה לעשות זה 'ללחוץ על טורבו ולקלוע' כמו ב-NBA2K. מאז זה תפס", הסביר אבדיה.
"החברים לקבוצה התחילו גם לקרוא לי ככה, והכינוי החדש הזה תפס", המשיך אבדיה. "לכן חגגתי כמו שחגגתי בניו אורלינס. אני אוהב את הכינוי הזה ואני שמח שחגגתי ככה".
חבריו לקבוצה לא מתכוונים להפסיק עם זה. בראדלי ביל, למשל, ה-כוכב של הוויזארדס, שיתף פעולה עם הכינוי החדש של הישראלי, ומיד אחרי התצוגה של אבדיה מול סן אנטוניו צייץ בחשבון הטוויטר שלו את המילה "טורבו" וסרטון שלו מנסה להפריע לדני בראיון בסיום המשחק. "כנראה שהשם הזה יישאר לצד אבדיה עוד הרבה זמן", כתבו בחיוך ב-NBC.

"מרגיש שרוצים את הטוב ביותר בשבילי"

בכלל, זה היה השבוע הטוב בקריירה של הפורוורד בן ה-22. מאז הטרייד שביצעה וושינגטון כשהעבירה את רוי האצ'ימורה ללייקרס - אבדיה עומד על ממוצעים של 16.3 נקודות ו-9.5 ריבאונדים ב-4 משחקים. "אני מרגיש שרוצים את הטוב ביותר בשבילי. אמשיך להיות אגרסיבי, ולנצל את הפיזיות והיתרונות שלי על המגרש", אמר, כשהוא על הפרקט ב-AT&T סנטר.
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
שבוע מהאגדות. אבדיה
(צילום: AP)
"אני לומד איך להשתפר. אמרו לי שאני צריך להשתמש בצורה נכונה יותר בגוף שלי", הוסיף אבדיה. "עבדתי הרבה בחדר כושר ולמדתי איך לנצל את הגודל שלי. יהיו לי בעתיד עוד מהלכים. כרגע אני אוהב מאוד את ההתקדמות שלי ומקווה שזה יימשך". איש השעה של הוויזארדס שיבח גם את קריסטפס פורזינגיס, ששב מפציעה והיה נהדר מול הספרס: "הוא כמו אח בשבילי, אנחנו מדברים המון, הוא תמיד שם כשצריך ואני מקווה שנמשיך בחברות בינינו".