לוקה דונצ'יץ', אם תשאלו אותו, יודע יותר טוב מכולם. את זה היה ניתן לראות הלילה (בין שבת לראשון) לא רק בהופעה המרשימה שלו ב-96:137 הענק של דאלאס על ממפיס, אלא גם בעובדה שבסיום הערב תיקן את הסטטיסטיקאי שישב במזכירות וטען: "חסר לי אסיסט".
מהלך אחד ספציפי הטריד את מנוחתו של הכוכב הסלובני. זה קרה כבר בגארבג'-טיים, כשלכאורה זרק את הכדור לקרש, ודוריאן פיני סמית' הטביע את ה"ריבאונד". דונצ'יץ' אמר לעיתונאים בסיום כי זה היה מתוכנן - וכי צריך לרשום לו בטופס אסיסט נוסף. "זאת הייתה מסירה", אמר דונצ'יץ', "אין מצב שאני עולה לליי-אפ ולא נוגע בטבעת".
2 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
32 נקודות, 10 אסיסטים ו-7 ריבאונדים מול ממפיס. דונצ'יץ'
(צילום: AP)
דונצ'יץ' סיפק כאמור משחק אדיר, שכלל 32 נקודות, 10 אסיסטים (11 לטענת הסלובני) ו-7 ריבאונדים. "כרגע הוא משחק ברמה אחרת", הודה מאמנו של הסלובני, ג'ייסון קיד. "כנראה ברמה שהוא שיחק בסוף העונה שעברה, כשכולם ראו למה הוא מסוגל ונדהמו ממנו. הדברים שהוא עושה בהתקפה, המסירות שהוא מחלק, הדרך שבה הוא מערב את כולם ומרים את כולם, זה פשוט מדהים".
אגב, דונצ'יץ' שיחק שלושה רבעים בלבד. אולי ככה זה כשדאלאס כבר הוליכה במהלך הרבע הראשון ב-25 הפרש וסגרה עניין עוד לפני הכניסה ל-12 הדקות האחרונות. "הוא פשוט מדהים", הוסיף כריסטיאן ווד, שרשם מול הגריזליס 25 נקודות ו-12 ריבאונדים. "קשה לי אפילו להגיד מה הכי טוב בו".
2 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
מי יכול לעצור אותו? דונצ'יץ'
(צילום: רויטרס)
בעוד דאלאס חגגה ניצחון בכורה העונה, ממפיס ספגה הפסד ראשון ולא הצליחה לשחזר את ההישג מלפני שש שנים, אז פתחה ב-0:3. מאמן ממפיס, טיילור ג'נקינס, רתח בסיום, נשאל שאלה אחת במסיבת העיתונאים לפני שעזב אותה בזעם. "אני חושב שקבוצה נהדרת שיחקה נהדר, ואנחנו לא. תודה לכולם", אמר ויצא מהחדר.

הממים על דונצ'יץ' אחרי הופעת הענק

אמביד חשף: "לא התאמנתי חודשיים בקדם העונה"

אם יש שתי קבוצות מאכזבות עד כה, אז מדובר בלוס אנג'לס לייקרס ופילדלפיה. הסיקסרס ספגו הלילה הפסד שלישי ברציפות, 114:105 לא מחויב לסן אנטוניו. בסיום חשף ג'ואל אמביד שכמעט ולא התאמן לאורך הקיץ בשל דלקת בכף הרגל. "כשהגעתי למחנה האימונים, לא עשיתי כלום במשך חודשיים", אמר לכתבים. "אז זה ממש האט אותי. אני עדיין מנסה להיכנס לעניינים ומקווה שהכל יחזור לקדמותו".
אמביד, שדווקא סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה (40 נקודות ו-13 ריבאונדים) אמר כי הוא לא מרוצה מהיכולת שלו: "אני לא משחק במיטבי. והעובדה היא שאנחנו לא מנצחים. אני צריך להיראות טוב יותר".