היסטוריה בארה"ב: כדורסלן יהודי-דתי ראשון נבחר בליגת הפיתוח של ה-NBA. מוטור סיטי קרוז, קבוצת הבת של דטרויט פיסטונס הייתה זו שבחרה אתמול (שבת) בראיין טוראל במקום ה-27.
כוכב "ישיבה יוניברסיטי" (23, 2.01), יהודי-אורתודוקסי, סיים לאחרונה ארבע שנים מוצלחות במדי המכללה בדוויז'ן 3, במדיה קלע 27.1 נקודות בממוצע אשתקד. בקיץ, יש לציין, בחר להעמיד את עצמו לבחירה בדראפט ה-NBA. הוא לא נבחר, אבל ימשיך לנסות להגיע לליגה הטובה בעולם - אולי דרך ה-G ליג ומוטור סיטי קרוז.
2 צפייה בגלריה
ראיין טוראל
ראיין טוראל
ארבע עונות חלומיות בישיבה יוניברסיטי. טוראל
(צילום: AP)
טוראל היה כדורסלן מוכשר עוד בליגת התיכונים. בתיכון ב"ואלי תורה" בלוס אנג'לס, בו למד, העמיד ממוצעים של טריפל-דאבל. היו כמה מכללות שחשקו בו, כולל ארמי מהליגה הבכירה, אבל הוא החליט ללכת לקולג' שומר מצוות. לדבריו, הוא חשש שיהיה לו קשה להשיג אוכל כשר ושהחוויה לא תתאים לאורח החיים שהוא רוצה לחיות. "התקשרנו לרב מוכר", הוא סיפר בריאיון עיתונאי בעבר והוסיף: "והוא אמר לנו: 'אם אתה יהודי אורתודוקסי, זה לא המקום בשבילך'".
ישיבה יוניברסיטי דווקא כן. מהרגע הראשון הוא הרגיש בה בבית. היכולת המצוינת שהפגין בשנתיים האחרונות הובילה לבחירתו בחמישייה הראשונה של העונה, בנוסף לתואר שחקן השנה בקונפרנס. שתי עונות ברצף, כאמור.
2 צפייה בגלריה
ראיין טוראל
ראיין טוראל
"גורדן היהודי" בפעולה. טוראל בליגת המכללות
(צילום: AP)
בשנה שעברה דווח בארה"ב כי מספר סקאוטים מה-NBA כבר שמו עין עליו וישמחו לראות אותו נבחן בקבוצותיהם. השאלה הגדולה שנשאלה אז הייתה: האם "ג'ורדן היהודי 2" יהיה גם היהודי האורתודוקסי הראשון בליגה הטובה בעולם? זה לא קרה. הכינוי אבל נותר בעינו.
"אני לא יכול לשלוט באיך שאנשים קוראים לי או מה הם אומרים", הודה בזמנו. "אני לא חושב על זה יותר מדי. ברור שזה נחמד להיקרא כך. אבל מה שחשוב באמת זה מה אני עושה על המגרש". את זה נראה בעונה הקרובה בליגת הפיתוח - סיפור שונה לחלוטין מליגת המכללות השלישית.