בעוד יומיים יחגוג דני אבדיה את יום הולדתו ה-23 ולפחות מבחינה אישית, המתנה הגדולה ביותר עבורו היא הכושר הנהדר בו הוא נמצא בשני המשחקים האחרונים. אתמול (ראשון) הוא סיפק דאבל-דאבל שני ברציפות, הפעם בהפסד וושינגטון 130:126 לאטלנטה.
הפורוורד הישראלי סיים עם 17 נקודות (5 מ-9 מהשדה, 2 מ-6 משלוש, 5 מ-8 מהקו), 12 ריבאונדים, 2 אסיסטים, חטיפה, חסימה ו-3 איבודים ב-31 דקות, כשהוא מסיים עם מדד הפלוס-מינוס (14+) הגבוה ביותר מבין שחקני הוויזארדס.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה קולע את הסל המשוגע בסיום הרבע הראשון
(צילום: AP Photo/Jose Luis Magana)
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
ונותר המום על הפרקט
(צילום: AP Photo/Jose Luis Magana)
אז נכון, וושינגטון סובלת מעונת בלהות ונשרה כבר למאזן 26:6 - כשרק שתי קבוצות ב-NBA השיגו פחות ניצחונות ממנה (דטרויט וסן אנטוניו) - אבל אבדיה יכול להתעודד מיכולת נהדרת על הפרקט, ואפילו להתהדר בכמה סלי קלאץ' נהדרים.
אתמול בלילה הוא סיפק עוד מהלך משוגע, כשחתם את הרבע הראשון (28:30 לוויזארדס) עם שלשה על הבאזר, ביד אחת, בקפיצה באוויר, שהזכירה את זו רק לפני יומיים מול ברוקלין. הבאזר-ביטר האדיר הוכתר כמהלך של הלילה, שדורג במקום הראשון בטופ-10 של ה-NBA.
בחשבון הרשמי של הליגה ב-"X" (לשעבר טוויטר) צייצו: "זו זריקה משוגעת". הכתב ניל דלאל הוסיף: "זאת זריקת ה"חיובים' הטובה ביותר של שנת 2023". ב"וושינגטון פוסט" אף ציינו כי "אף אחד לא יכול היה להישאר אדיש לזה".
3 צפייה בגלריה
ווס אנסלד ג'וניור
ווס אנסלד ג'וניור
מתרץ. אנסלד ג'וניור
(צילום: AP Photo/Jose Luis Magana)
למרות הדאבל-דאבל של אבדיה, שחקני הוויזארדס רשמו שיא מועדון לא מחמיא במיוחד של 53 זריקות מחוץ לקשת, כשרק 18 נכנסו פנימה. קייל קוזמה שקלע 38 נקודות (שיא עונתי) שבר שיא מועדון עם 18 זריקות לשלוש, רק 7 צללו פנימה.
"בכנות, הרוב המכריע של הזריקות היה די טוב", ניסה לתרץ אנסלד ג'וניור. "כל מה שצריך זה פשוט למצוא את האיזון הזה של זריקות נהדרות וממצבים שאתה עומד לבד".