מלחמת הציוצים והציטוטים בין שחקני הכדורסל האירופי לאלו ב-NBA נמשכת. רק לפני יומיים טען קייל היינס, אחד מכוכביה של ארמאני מילאנו, כי ''ה-NBA היא דמקה והכדורסל האירופאי שחמט'' - ועורר סערה.
כעת, עוד שחקן בכיר מצטרף לגוש החוסם של היורוליג ועוקץ שחקני ה-NBA. מדובר באנדראס אובסט, פורוורד באיירן מינכן ומי שזכה רק לאחרונה עם נבחרת גרמניה במונדובאסקט. כן, כשבחצי הגמר הם מדיחים את ארה"ב.
2 צפייה בגלריה
נבחרת גרמניה
נבחרת גרמניה
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את הניצחון על ארה"ב בחצי גמר המונדובאסקט
(צילום: AP Photo/Aaron Favila)
2 צפייה בגלריה
אובסט
אובסט
שוב מעורר סערה. אובסט
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)
"ב-NBA אומרים שהם אלופי עולם כי השחקנים הטובים על הגלובוס משחקים שם, אבל הם עדיין אלופי הליגה האמריקאית. אנחנו בגרמניה אלופי המונדובאסקט", אמר אובסט בראיון לאתר "יורוהופס". "ב-NBA תמיד הייתה להם הגישה הזו, שהם הכי טובים במשהו. זה מצחיק שאנשים עדיין מדברים על זה. הם יכולים לקרוא לעצמם איך שהם רוצים. השורה התחתונה לא משתנה: אנחנו אלופי העולם".
האמת, מי שהחל בהשוואה הזו הוא דווקא אמריקאי בשר ודם: אלוף העולם הטרי בריצות ל-100 ו-200 מטר, נואה ליילס. "מה שהכי כואב לי זה שאני צריך לראות את גמר ה-NBA, וכתוב להם על החולצה 'אלופי העולם'. אלופי העולם? שלא תבינו אותי לא נכון, אני אוהב את ארה"ב, אבל זה לא העולם. זה לא העולם. התחרות הזו כאן זה העולם. כמעט כל מדינה נמצאת פה, מניפה את הדגל שלה. אין את זה ב-NBA", אמר ליילס בחודש שעבר בסיום אחד ממרוציו.
שחקני NBA מחוף לחוף לקחו ללב, נרעשו והיכו נמרצות במקשי המקלדת כדי לשים את ליילס במקומו. "שמישהו יעזור לאח הזה", כתב קווין דוראנט. השבוע כוכב פיניקס השיב גם לטוקבקיסטים שתמכו בהיינס: "תגידו לי, כולכם משוגעים?".