הנהלת ה-NBA הודיעה הערב (רביעי) כי כוכב ממפיס, ג'ה מוראנט, יושעה ל-8 משחקים בעקבות התקרית האחרונה (והמדוברת במיוחד) שבה הוא תיעד את עצמו כשהוא אוחז באקדח במועדון לילה. כך פרסם הכתב המוערך של רשת ESPN, אדריאן ווז'נרובסקי.
מדובר בענישה רטרואקטיבית, כך שמוראנט יוכל לשוב לשחק כבר בעוד חמישה ימים, למשחק של הגריזליס נגד דאלאס. יש לציין כי על פי חקירת ה-NBA, האקדח איתו תועד במועדון חשפנות לא שייך למוראנט או הובא על ידו למועדון.
2 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
נענש. מוראנט
(צילום: AP)
על פי הדיווח החקירה על הפרשה "לא גילתה בוודאות שהאקדח שייך למוראנט, שהוא היה זה שהכניס אותו למועדון החשפנות, או שהיה ברשותו יותר מזמן קצר מאוד, כשהציג אותו לראווה. כמו כן, לא התגלה שהוא העביר אותו בטיסה עם הקבוצה, או שהחזיק אותו באיזשהו מתקן של הליגה, מגרש או אימון".
קומישינר ה-NBA, אדם סילבר, הגיב: "ההתנהגות של ג'ה הייתה חסרת אחריות, פזיזה ומאוד מסוכנת. יש לה גם השלכות רציניות לאור ההשפעה שלו על צעירים".
2 צפייה בגלריה
מוראנט
מוראנט
"ההתנהגות של ג'ה הייתה חזרת אחריות, פזיזה ומאוד מסוכנת"
(צילום: AP)

כזכור, לפני כשבועיים דווח בוושינגטון פוסט כי מוראנט תקף נער בן 17 ואף איים עליו עם אקדח. מספר ימים לאחר כך העלה הגארד תיעוד לרשתות החברתיות בו נראה כשהוא אוחז באקדח במועדון לילה בדנבר, כשעל רצפת החדר שטרות בשווי 50 אלף דולר.
מוראנט נבחר במקום השני בדראפט 2019 בידי ממפיס גריזליס. בעונתו הראשונה העמיד ממוצעים של 17.8 נקודות ו-7.3 אסיסטים בממוצע למשחק ונבחר בסיום העונה הסדירה לרוקי העונה. העונה העמיד הכוכב ממוצע שיא מבחינת הקריירה שלו בליגה הטובה בעולם, כשהוא קולע 27.4 נקודות למשחק. בנוסף למוראנט יש שתי הופעות באולסטאר, מתוך ארבע עונותיו עד כה בליגה.