לוקה דונצ'יץ' עצבני. כוכב נבחרת סלובניה היה לא שקט במהלך רבע גמר אליפות העולם הערב (רביעי), בו הודחה נבחרתו לאחר שהפסידה 100:89 לקנדה - שעשתה היסטוריה ועלתה לראשונה בתולדותיה לחצי הגמר. הצפון אמריקאים סימנו את שחקנה של דאלאס מאבריקס, ותסכלו אותו עם משחק פיזי, שכלל לא מעט עבירות. דונצ'יץ' לא אהב את זה, וגם כעס על כך שהשופטים לא שרקו מספיק לטובתו.
העצבים של דונצ'יץ' עלו לו בסופו של דבר בעבירה טכנית שנייה, שגרמה להרחקתו מהמשחק במהלך הרבע הרביעי, וכשירד מהפרקט מחא כפיים בהפגנתיות לכיוון השופטים וגם סימן באצבעותיו את תנועת ה"כסף" לעבר ראשי פיב"א. הוא סירב לענות לשאלות הכתבים בסיום המשחק, אך כן דיבר במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר מכן.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ'
שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ'
זעם על השיפוט. לוקה דונצ'יץ'
(מתוך האתר של פיב"א)
"השופטים אמרו לאחד השחקנים שלנו: 'אנחנו לא הולכים לשרוק על הפאולים של ברוקס, כי הוא (דונצ'יץ') כל הזמן בא אלינו להתלונן'", אמר דונצ'יץ'. "אני חושב שזה לא הוגן. אני יודע שאני מתלונן הרבה, אבל אני פשוט לא חושב שזה הוגן".
דילון ברוקס מקנדה, שידוע בתור שחקן שיודע ואוהב לקחת על עצמו משימות הגנתיות קשות ולעצבן את יריביו (תשאלו את לברון), הורחק גם הוא במהלך המשחק, לאחר עבירה בלתי ספורטיבית שביצע על דונצ'יץ', שהייתה השנייה שנשרקה לחובתו במשחק. הסלובני דיבר גם עליו: "הרבה אנשים לא אוהבים אותו, אבל אני מכבד אותו על מה שהוא עושה, והוא עושה את העבודה שלו נהדר".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ'
שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ'
מחיאות הכפיים ההפגנתיות כלפי השופטים לאחר ההרחקה
(מתוך האתר של פיב"א)
דונצ'יץ' לא הוציא את עצביו רק על השופטים ואנשי פיב"א, אלא גם על מאמן נבחרת סלובניה, אלכסנדר סקוליץ'. במהלך הרבע הרביעי זעם הכוכב על מאמנו והפציר בו להפעיל יותר לחץ על השופטים. סקוליץ' עצמו ניסה להסביר את התנהגותו של דונצ'יץ': "זה קשה לשלוט ברגשות שלך כשבמשך כל המשחק אתה חוטף עוד ועוד חבטות והצקות. אני יודע שזה לא נראה טוב, אבל זה קשה ומתסכל להתנהל ככה. הוא שחקן ענק, וקשה לשמור עליו בצורה חוקית ולגיטימית".
על אף דבריו של סקוליץ', מספר עיתונאים אירופאיים מתחו ביקורת על התנהלותו של דונצ'יץ'. באחד מאתרי הכדורסל המוכרים ביבשת כתבו: "יש ללוקה דונצ'יץ' בעיה ענקית. הוא כבר בן 24, ומשחק שמונה שנים כמקצוען. משום מה, הוא עדיין חושב שהוא יכול לשלוט על סגנון השיפוט במהלך משחקים. זה לא עובד בשום מקום, וזה נראה רע. זו כבר שנת 2023, ונראה שהוא פשוט לא לומד".