שלב רבע הגמר באליפות העולם בכדורסל הגיע היום (רביעי) לסיומו ותמונת חצי הגמר הושלמה. נבחרת קנדה עשתה היסטוריה כשעלתה לראשונה לחצי גמר המונדובאסקט לאחר 89:100 על סלובניה, ותפגוש בשלב הבא את סרביה. ההפתעה הגדולה של האליפות לטביה הודחה אחרי הפסד דרמטי לגרמניה, שנותרה הנבחרת המושלמת היחידה בטורניר, ותפגוש את ארה"ב בשלב הבא.
קנדה - סלובניה 89:100 | החברה של ג'ורדי פרננדס עשתה עוד צעד לעבר מדליה באליפות העולם, בזכות ניצחון ענק על לוקה דונצ'יץ' וחבריו בתום מחצית שנייה יוצאת מהכלל. שני הרבעים הראשונים היו צמודים, כאשר דונצ'יץ' קלע 17 נקודות עד ההפסקה, אליה ירדו שתי הנבחרות ב-50:50. לרבע השלישי עלו הקנדים כמו מלוע של תותח וברחו ליתרון דו ספרתי, שהגיע עד 16 הפרש. הסלובנים צימקו, והראו קולות של חזרה דווקא אחרי שדונצ'יץ' (26 נקודות) הורחק בעבירה טכנית שנייה, אך הצפון-אמריקאים סגרו עניין בדרך לחצי גמר המונדובאסקט, בפעם הראשונה בתולדותיה.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת קנדה אר. ג'יי בארט
שחקן נבחרת קנדה אר. ג'יי בארט
לראשונה אי פעם, קנדה בחצי גמר המונדובאסקט. אר. ג'יי בארט חוגג
(מתוך האתר של פיב"א)
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת קנדה שיי גילג'ס-אלכסנדר
שחקן נבחרת קנדה שיי גילג'ס-אלכסנדר
עוד הצגה. שיי גילג'ס-אלכסנדר
(מתוך האתר של פיב"א)
שיי גילג'ס-אלכסנדר שוב היה כוכב הניצחון של קנדה, וסיים עוד משחק נפלא עם 31 נקודות, להן הוסיף 10 ריבאונדים. גם אר. ג'יי בארט היה נהדר ותרם 24 נקודות ו-9 ריבאונדים. בצד השני, דונצ'יץ' היה טוב מאוד, אך התקשה לשמור על עצביו וכאמור, סיים את דרכו במשחק (ובטורניר) מוקדם מהצפוי.
גרמניה - לטביה 79:81 | הפתעת הטורניר נתנה את כל מה שהיה לה, ואף פתחה עם 3:13 אחרי חמש דקות, אך בתום דרמה גדולה יצאה גרמניה עם ידה על העליונה. בכך המושלמת היחידה שנותרה בטורניר עלתה לחצי הגמר במונדובאסקט לראשונה מאז 2002, אז זכתה במדליית הארד. פרנץ ואגנר חזר מפציעה והוביל את הגרמנים עם 16 נקודות, שפיצו על משחק נוראי הכוכב הגדול דניס שרודר (9 נקודות, 4 מ-26 מהשדה, 4 איבודים). אנדראס אובסט הוסיף 13, ומו ואגנר קלע 12. בחצי הגמר תפגוש כאמור גרמניה את ארה"ב, והיא תהיה חייבת יכולת טובה יותר של שרודר.
4 צפייה בגלריה
פרנץ ואגנר
פרנץ ואגנר
חזר מפציעה ופיצה על משחק נוראי של שרודר. פרנץ ואגנר
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)
4 צפייה בגלריה
מוריץ ואגנר
מוריץ ואגנר
הוסיף 12 נקודות. מו ואגנר
(צילום: Lim/Getty Images)
לטביה, שרשמה הופעת בכורה חלומית בטורניר, ועוד ללא כוכבה הגדול קריסטפאס פורזינגיס, תסתפק במחמאות בלבד. היום היא קיבלה 24 נקודות ו-8 אסיסטים מרתורס ז'גארס, שסיפק טורניר אדיר, ו-20 נקודות מדאוויס ברטאנס, שהחטיא שלשה על הבאזר אחרי שנבחרתו כמעט מחקה פיגור של 13 נקודות בפתיחת הרבע האחרון.

משחקי חצי הגמר

קנדה - סרביה (שישי, 11:45) ארה"ב - גרמניה (שישי, 15:40)
פורסם לראשונה: 13:55, 06.09.23