"הופעה פשוט מושלמת", כך התמוגגו אתמול (שלישי) במכבי ת״א על הניצחון החמישי ברציפות ביורוליג 80:111 על וירטוס בולוניה, שקידם אותם צעד נוסף אל עבר הפלייאוף, כשהם מדורגים במקום השישי בטבלה (13:18). המשימה הבאה: מחר (חמישי, 21:05) מול מילאנו, בבית.
התחושה במכבי ת"א שנמצאה הנוסחה שסוף סוף חיברה את הקבוצה לתלכיד מנצח, התחלפה אתמול באופוריה של ממש. שחקניו של עודד קטש דרסו מהשנייה הראשונה את האורחת האיטלקית, ברבע ראשון יוצא מן הכלל (13:28). נתון נוסף שממחיש את החגיגה הקבוצתית אמש - 20 (!) אסיסטים כבר במחצית הראשונה, ובסך הכל 38 - שיא יורוליג.
3 צפייה בגלריה
ג'וש ניבו מכבי ת"א בולוניה
ג'וש ניבו מכבי ת"א בולוניה
שואו טיים. ניבו חותם דאנק על הראש של בולוניה
(צילום: עוז מועלם)
״בתור מאמן אתה אף פעם לא מצפה לכזאת הופעה", הודה קטש בסיום. "אין דבר כזה 'משחקים קלים' ביורולויג, ובגלל זה קצת חששתי. לא ראיתי את זה בא. אני מאוד שמח, הייתה פה אווירה מדהימה".
באותה נשימה ניסה קטש ניסה להוריד את השחקנים אל הקרקע: "צריך להתייחס לזה כמו עוד ניצחון כי יש לנו משחק מול מילאנו (מקום 12, 17:14). אפשר לשמוח ולחגוג אבל אנחנו כבר צריכים להתכונן למשחק הבא. נכון שהמשחק נגד בולוניה הוא סוג של שיא מבחינתנו, אבל אי אפשר לצפות שנפתח ככה כל משחק, יש לנו עוד אתגרים רבים לפנינו".
3 צפייה בגלריה
בונזי קולסון מכבי ת"א בולוניה
בונזי קולסון מכבי ת"א בולוניה
קולסון מרים לאוהדים בהיכל
(צילום: עוז מועלם)
דבר נוסף שבלט לעין אתמול ובתקופה האחרונה הוא הפיחות בתלות הקבוצתית ברכז לורנזו בראון. אם בתחילת העונה משחקים היו נופלים וקמים על היכולת שלו, עכשיו כבר יש לא מעט שחקנים שמצליחים להביא את עצמם לידי ביטוי גם בלעדיו. ג׳ון דיברתולומיאו שוב הצליח לשנות את המומנטום מהספסל, בונזי קולסון כבר בורג מאוד מרכזי בתלכיד, ג׳וש ניבו עשה קפיצת מדרגה משמעותית, ג׳רל מרטין יודע לספק את האקסטרה כשצריך ודארן היליארד לוקח כל הזדמנות שנותנים לו בשתי הידיים.
וצריך לדבר גם על בראון עצמו, או בעצם על החיבור שלו עם בולדווין - אחרי שכבר הספיקו להכיר אחד את השני אישית ומקצועית, השניים נראים מתואמים יותר ויעילים יותר גם כשהם יחד על הפרקט.
3 צפייה בגלריה
עודד קטש מכבי ת"א בולוניה
עודד קטש מכבי ת"א בולוניה
להוריד את החבר'ה לקרקע. קטש אמש
(צילום: עוז מועלם)
ווייד בולדווין שסיים עם 14 נקודות ו-7 אסיסטים אמר בסיום: "אני חושב שזה היה המשחק הקבוצתי הכי טוב שלנו העונה. האוהדים נתנו לי את הכוח, רציתי להחזיר להם על התמיכה שלהם. זו עונה מאוד כיפית, אבל נשארו לנו עוד שלושה משחקים כדי להעפיל לפלייאוף. העבודה לא נגמרה עדיין. יש לנו כבר ביום חמישי משחק מול מילאנו, היא לא הקבוצה הכי חמה ביורוליג כרגע, אבל גם אנחנו קבוצה חמה כרגע, אז זה יהיה מאצ׳-אפ כיפי".
ניבו: "באנו מאוד מפוקסים למשחק הזה, עשינו עבודה טובה בחלוקת הכדור, כולם פשוט היו מעורבים במשחק. אני צריך להמשיך להאמין בעצמי, ברור שהיה לי תקופה קשה בחודש שעבר, לא שיחקתי עם היכולת הכי טובה שלי אבל המשכתי להתאמן ולהאמין בעצמי ודברים השתפרו. המשחק מול מילאנו הולך להיות משחק קשה, הם משחקים טוב באופן קיצוני, הם מאוד רעבים עכשיו להיכנס לפלייאוף, אז אנחנו יכולים ליהנות מהניצחון היום אבל אנחנו צריכים כבר לעבור מהר מאוד למשחק הבא. זה הולך להיות משחק קשה".
נכון למחזור ה-31 וכשנותרו שלושה מחזורים לסיום העונה הסדירה, במכבי ת"א טרם הבטיחו את מקומם בשמינייה הראשונה. המשחקים שנותרו - מילאנו (בית) ז׳לגיריס קובנה (חוץ) וריאל מדריד (בית). למעשה, הצהובים יכולים לסיים את העונה הסדירה בכל מקום מהחמישי עד השמיני, ובמקרה הכי גרוע מבחינתם - גם במקום התשיעי, שעלול להביא את העונה האירופית לסיומה.