ברוקלין נטס הודיעה הערב (שלישי) כי קיירי ארווינג לא ישחק ולא ישתתף באימוני הקבוצה "עד אשר יוכל לעשות זאת בצורה מלאה ללא הגבלות", לפי ההודעה. המשמעות היא שהכוכב לא ייפתח את העונה, בשל סירובו להתחסן נגד קורונה.
"אנחנו מכבדים את ההחלטה של ארווינג, אבל לא נוכל להחזיק שחקן בסגל במשרה חלקית", נכתב בהודעה מטעם הגנ'רל מנג'ר שון מרקס. "המטרות שלנו לא ישתנו".
2 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
(צילום: AFP)
כזכור, איגוד השחקנים וראשי הליגה הגיעו להסכם באשר לקנסות עבור שחקנים שיסרבו להתחסן (ובעקבות כך יחמיצו משחקים). מדובר על מקומות שמחייבים זאת, כמו ניו יורק וסן פרנסיסקו. השחקנים הלא מחוסנים ייקנסו ב-1 חלקי 91.6 משכרם (1.1 אחוז) על כל משחק שיחמיצו בגלל אי-ציות לכללי החיסון בעיר בה הם משחקים.
השכר של קיירי לעונה הקרובה הוא 33.33 מיליון דולר, ואם הוא יפסיד את כל משחקי הבית ואת אלה בחוץ מול ניו יורק וגולדן סטייט - מדובר כמעט בחצי ממשכורתו השנתית. בואו נפשט לכם את זה: ארווינג יאבד 381 אלף דולר על כל משחק שיחמיץ.
2 צפייה בגלריה
קיירי ודוראנט נהנים משתיקים את הקהל בגארדן
קיירי ודוראנט נהנים משתיקים את הקהל בגארדן
אחד ישחק, השני לא. דוראנט וקיירי
(צילום: AFP)
בתחקיר שערך בחודש שעבר המגזין "רולינג סטון" פורסם כי לא רק שארווינג אינו מחוסן, הוא גם עוקב באינסטגרם ועושה לייקים לפוסטים הטוענים כי החיסון הוא "תוכנית של חברות חשאיות להכניס לאנשים שחורים שבב שיחבר אותם למחשב-על כחלק ממזימה של השטן".