סאגת החיסונים בקרב שחקני ה-NBA נמשכת. ב-ESPN דווח הערב (שני) כי איגוד השחקנים וראשי הליגה הגיעו להסכם באשר לקנסות עבור שחקנים שיסרבו להתחסן (ובעקבות כך יחמיצו משחקים). מדובר כמובן על מקומות שמחייבים זאת, כמו ניו יורק וסן פרנסיסקו.
על פי הפרסום, השחקנים הלא מחוסנים ייקנסו ב-1 חלקי 91.6 משכרם (1.1 אחוז) על כל משחק שיחמיצו בגלל אי-ציות לכללי החיסון בעיר בה הם משחקים. הנפגע העיקרי מההחלטה הוא, איך לא, קיירי ארווינג מברוקלין, שטרם התחסן ובעל חוזה גבוה בנטס.
2 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
יפסיד מיליונים. ארווינג
(צילום: AP)
השכר של קיירי לעונה הקרובה הוא 33.33 מיליון דולר, ואם הוא יפסיד את כל משחקי הבית ואת אלה בחוץ מול ניו יורק וגולדן סטייט - מדובר כמעט בחצי ממשכורתו השנתית. בואו נפשט לכם את זה: ארווינג יאבד 381 אלף דולר על כל משחק שיחמיץ.
בתחקיר של המגזין "רולינג סטון" פורסם כי לא רק שארווינג אינו מחוסן, הוא גם עוקב באינסטגרם ועושה לייקים לפוסטים הטוענים כי החיסון הוא "תוכנית של חברות חשאיות להכניס לאנשים שחורים שבב שיחבר אותם למחשב-על כחלק ממזימה של השטן".
2 צפייה בגלריה
ב-NBA רוצים כמה שיותר שחקנים מחוסנים. סילבר
ב-NBA רוצים כמה שיותר שחקנים מחוסנים. סילבר
ב-NBA רוצים כמה שיותר שחקנים מחוסנים. סילבר
(צילום: AFP)
מספר הבלתי מחוסנים בליגה עומד ככל הנראה על כמה עשרות, ובאוגוסט התקיימה ישיבה וירטואלית של ארגון השחקנים עם ראשי הליגה, ובה נדונו פרוטוקולי הקורונה לעונה הקרובה. ה-NBA, שכבר הטילה חובת התחסנות על כל הגורמים המעורבים בליגה, כולל שופטים, מאמנים וצוותים רפואיים, רצתה להטיל אותה גם על השחקנים, אבל התשובה הייתה שלילית. כעת, כאמור, הגיעה הפשרה.