בארה"ב מתקשים להירגע מההצגה של טייריס מקסי הלילה (בין ראשון לשני) במהלך ה-126:137 של פילדלפיה על אינדיאנה. הגארד של הסיקסרס הפציץ עם 50 נקודות, להן הוסיף 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, והוליך את קבוצתו לניצחון שמיני העונה, כשהיא שומרת על מאזן מושלם במשחקי הבית (0:6).
בסיום המשחק, כוכבה של פילי, ג'ואל אמביד, הביע גם הוא את התרשמותו הבלתי מסוייגת ממקסי, שקבע שיא קריירה חדש (הקודם היה 44 נקודות, אותו קבע לפני קצת יותר משנה). כשהגארד ניגש לעמדת הריאיונות, הסנטר סימן לעברו תנועות של השתחוות לאות הערכה על תצוגת העל הפנומנלית.
1 צפייה בגלריה
שחקן פילדלפיה סיקסרס טייריס מקסי
שחקן פילדלפיה סיקסרס טייריס מקסי
שחקן פילדלפיה סיקסרס טייריס מקסי
(AP Photo/Matt Slocum)
מקסי, שחגג בתחילת החודש את יום הולדתו ה-23, נמצא רק בעונתו השלישית בפילדלפיה, אך כבר נכנס לרשימה אקסקלוסיבית בתולדות המועדון - כאלה שקלעו 50 נקודות ומעלה - הכוללת עוד שמונה שחקנים מלבדו. מתוך הרשימה, רק אלן אייברסון ווילט צ'מברליין ואמביד עשו זאת יותר מפעם אחת (ווילט עשה זאת 11 פעמים, אייברסון 10 ואמביד 5).
"ג'ואל (אמביד) רצה שאגיע ל-50 נקודות יותר ממה שאני אי פעם רציתי", סיפר מקסי בסיום המשחק על השלשה שקלע ממרחק רב, שהעלתה את מאזן הנקודות שלו ל-50. "כשהוא מסר לי את הכדור, הוא אמר 'אתה הולך לזרוק'. זו הסיבה שאני מעריך את חבריי לקבוצה כל-כך, וגם את המאמנים והקהל. זה היה ערב גדול, והכי חשוב מבחינתי זה שניצחנו".
בנוסף, הקדיש מקסי את ההצגה שלו לחברו לקבוצה, קלי אוברה ג'וניור, שנפצע בתאונת דרכים וצפוי להיעדר זמן רב: "זה בשבילו. התפילות שלנו איתו, שיחלים במהרה".
ג'ואל אמביד, שסיפק ערב גדול משלו, עם 37 נקודות, 13 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, התייחס לפתיחת העונה המוצלחת של הסיקסרס: "אנחנו אוהבים לשחק יחד וסומכים אחד על השני. זה אולי נראה כאילו לא ממש שמרנו, אבל אינדיאנה משחקת מאוד מהר ובצורה נהדרת, כך שקשה למנוע מהם לקלוע הרבה, אבל אנחנו הגענו והיינו תחרותיים. אולי לא הצטיינו בהגנה, אבל טייריס היה שם כדי לעזור לנו לנצח".
על הפציעה של אוברה ג'וניור: "אני בטוח שטייריס חשב עליו היום כמו שכולנו חשבנו עליו. אנחנו רק רוצים שהוא יקח את הזמן שלו כדי להחלים, ושיידע שאנחנו תמיד פה כדי לתמוך בו. אנחנו צריכים אותו. הוא חלק משמעותי בקבוצה. הוא היה חסר לנו היום, אבל הוא צריך לקחת את הזמן". בסיום המשחק, שחקני פילדלפיה שלחו לו סרטון מחדר ההלבשה בו הם חגגו את הניצחון.
כאמור, מדובר בפתיחת עונה מוצלחת מבחינת פילדלפיה, שעלתה למאזן 1:8 - הכי טוב שלה מאז עונת 2000/1 (כשמקסי עוד היה בחיתוליו) - אז פתחה את העונה במאזן 0:10. המשחק הבא שלה יהיה בלילה שבין שלישי לרביעי, כשתארח פעם נוספת את אינדיאנה, הפעם במסגרת טורניר אמצע העונה.