ג'ונטיי פורטר, שחקן טורונטו ואחיו הצעיר של שחקן דנבר מייקל פורטר, הורחק היום (רביעי) לצמיתות מה-NBA, זאת לאחר שבחקירת הליגה נחשף כי הוא שיתף מידע סודי למהמרי ספורט והימר על משחקים.
בהודעת הליגה נכתב כי החקירה התמקדה בביצועיו של הסנטר במשחקי הקבוצה ב-26 בינואר וב-20 במרץ, מול לוס אנג'לס קליפרס וסקרמנטו בהתאמה, כשבשניהם הוא שיחק דקות בודדות לפני שעזב את הפרקט בגלל פציעה או מחלה.
1 צפייה בגלריה
שחקן טורונטו ראפטורס ג'ונטיי פורטר
שחקן טורונטו ראפטורס ג'ונטיי פורטר
הורחק לכל החיים. פורטר
(Rick Osentoski/Reuters)
פורטר בן ה-24 חלק מידע על מצבו הרפואי עם מהמרים לפני המשחק מול סקרמנטו, ואחד מהם הימר על 80,000 דולר שהסנטר לא ישחק טוב. הוא היה אמור לזכות ב-1.1 מיליון דולר, אך בעקבות החקירה ההימור הוקפא ולא שולם.
בהמשך ההודעה נכתב כי פורטר ביצע 13 הימורים על משחקי NBA מינואר עד מרץ. ההימורים הללו כללו טווח של 15 דולר עד 22 אלף דולר, כאשר הסכום הסתכם ב-54,904 דולר - שהניבו 76,059 דולר. ההימורים שהוא ביצע לא היו על משחקים שבהם השתתף.
אדם סילבר, קומישינר ה-NBA, כתב: "אין דבר חשוב יותר משמירה על היושרה של משחקי ה-NBA עבור האוהדים, הקבוצות וכל מי שמעורב בספורט שלנו. לכן, ההפרות הבוטות של כללי ההימורים שביצע ג'ונתי פורטר נענות בעונש החמור ביותר".
כזכור, בחודש שעבר חשף מאמן קליבלנד ג'יי.בי ביקרסטאף כי קיבל איומים על משפחתו ממהמרים: "הם השיגו את מספר הטלפון שלי ושלחו לי הודעות מטורפות. הם אמרו שהם יודעים איפה הילדים שלי לומדים ודברים דומים. נחצו כל הקווים. אנחנו הולכים על חבל דק, וזה הופך להיות מסוכן". גם כוכב אינדיאנה, טייריס הליברטון, התייחס לתופעה וטען ש"לפעמים אני מרגיש כמו כלי במשחק".